EuroNCAP vēsturē ir tikai divi auto, kas drošības testos novērtēti ar nulli zvaigžņu, un tie abi ir Fiat.
Divi nedrošākie auto EuroNCAP testu vēsturē - no Fiat "staļļiem"
2017.gada decembrī Fiat Punto kļuva par pirmo automobili, ko Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmas EuroNCAP eksperti novērtēja tik zemu, ka nespēja piešķirt nevienu zvaigzni. Tagad, kad pagājis nepilns gads, EuroNCAP 0 zvaigznes piešķīruši vēl vienam auto, un arī tas ir Fiat. Šoreiz - mazās klases Panda.
Fiat Panda EuroNCAP testos 2018.gadā
Aktuālās paaudzes Fiat Panda tiek ražots jau kopš 2011.gada. Modeļa atkārtotie drošības testi savukārt parādījuši, ka kopš tā laika mazais, piemīlīgais auto drošības sistēmu jomā nav progresējis, raksta TopGear.com. Faktiski var teikt, ka uz citu auto fona Panda ir regresējusi, jo auto drošības tehnoloģijas nepārtraukti attīstās, bet Panda stāv uz vietas. To tagad parāda arī EuroNCAP vērtējums, jo vēl pirms septiņiem gadiem modelis saņēma četras zvaigznes.
Tas gan nenozīmē, ka šogad ražota Fiat Panda būtu mazāk droša nekā pirms trim gadiem montēts auto. Mainījušies ir automobiļu vērtēšanas kritēriji, kur būtiska nozīme ir tādām atbalsta sistēmām kā frontālas sadursmes novēršanas sistēma, automātiskās avārijas bremzes, joslu maiņas asistents un tamlīdzīgi. Savukārt ar priekšējiem un sānu drošības gaisa spilveniem, Isofix stiprinājumiem aizmugurējos sānu sēdekļos, kā arī atgādinājumu par nepieciešamību piesprādzēties (vizuāls un akustisks signāls turklāt brīdina tikai priekšā sēdošos) ir par maz, lai EuroNCAP piešķirtu punktus zvaigznīšu saņemšanai.
Var piebilst, ka pēdējā testu sērijā vājus rezultātus uzrādījis vēl viens Fiat Chrysler Automobiles produkts, un tas ir Jeep Wrangler. Leģendāro apvidnieku EuroNCAP eksperti novērtējuši ar vienu zvaigzni, turklāt arī lielā mērā tāpēc, ka modelim nav pieejamas modernās drošības sistēmas.
Fiat Punto EuroNCAP testos 2017. gadā