Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Silova atzīta par Latvijas ietekmīgāko influenceri (5)

Otrais - Briedis, trešā - Florence!
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Juris Zolbergs

Norisinājusies pirmā Latvijas Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2018 rezultātu paziņošana. Tajā par ietekmīgāko un nozīmīgāko sociālo tīklu influenceri tika atzīta modes eksperte un žurnāliste Maija Silova. Otrajā vietā makro influnceru kategorijā ierindojās bokseris Mairis Briedis, kam sekoja aktrise Ieva Florence.

Par medium kategorijas uzvarētāju tika sumināts stilists Rojs Rodžers, par otro nozīmīgāko influcenceri šajā kategorijā tika nosaukts Lauris Zalāns, bet trešo - Youtube kanāla PARâdi MODI īpašniece, modes un stila entuziaste Anete Ozoliņa. Savukārt mikro kategorijā pirmajā vietā ierindojās mūziķis Reinis Sējāns, kam seko jauniešu vidū populārā Youtube influencere Engelmeitene un bloga Mūsulapa.lv autore Marta Logina.

“Indeksa rezultāti uzskatāmi parāda, ka līdz ar sociālo tīklu ietekmes palielināšanos sabiedrībā mainās arī priekšstats par to, ko mēs uzskatām par slavenībām un viedokļu līderiem. Ja agrāk tie lielākoties bija aktieri, mūziķi un citi cilvēki, kurus bieži redzējām TV ekrānos un glancētajos žurnālos, tad pašlaik tiem ir pievienojušies influenceri, kuri par savām gaitām ik dienas iepazīstina desmitiem un pat simtiem tūkstošu sekotāju sociālajos tīklos, tajā pašā laikā tradicionālie mediji par tiem vēl nestāsta. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem, kuri vēlas sasniegt noteiktu auditoriju sava produkta reklamēšanai, ir iespēja to izdarīt ar sociālo tīklu influenceru palīdzību,” skaidro Golin Riga influenceru projektu vadītāja Evija Bērziņa.

Foto: Juris Zolbergs

Pasākuma apmeklētājiem bija iespēja arīdzan noskaidrot deviņu jomu līderus trijās kategorijās – mikro (sekotāju skaits no 1000 līdz 10 000), medium (sekotāju skaits no 10 000 līdz 25 000) un makro (sekotāju skaits virs 25 000). Latvijas sociālo tīklu influenceri tika vērtēti tādās jomās kā Dzīvesstils, Ēdiens, Skaistums, Dizains, Mode, Izklaide, Foto&video, Sports un Jaunatne.

Kategorijā Dzīvesstils laurus plūca Marta Logina (mikro), jaunā māmiņa Kristīne Danenbergsone (medium) un skaistumkonkursu dalībniece Diāna Kubasova (makro). Par kategorijas Ēdiens labākajiem tika atzītas tādas ēdiena gatavošanas entuziastes kā Katrīna Mame (mikro), Signe Meirāne (medium) un Anna Panna (makro).

Foto: Juris Zolbergs

Kategorijas Skaistums uzvarētājas bija Instagram konta almazaproha autore (mikro) un Laura Alksne (medium). Makro kategorijā balva nevienam netika pasniegta. Dizaina kategorijā par uzvarētājiem tika pasludināti šādi influcenceri: Gundega Skudriņa (mikro), Ieva Cipruse (medium) un Elita Patmalniece (makro).

Kā nozīmīgākie izklaides influenceri tika atzīti Reinis Sējāns (mikro), Kristīne Virsnīte (medium) un Maija Silova (makro). Savukārt par kategorijas Foto&video uzvarētājiem tika pasludināti Sabīne Unda (mikro), Mārcis Baltskars (medium) un Jānis Paļulis (makro).

Par nozīmīgākajiem sporta influcnceriem Latvijā tika atzīti Annija Roga (mikro), Reinis Nitišs (medium) un Mairis Briedis (makro). Savukārt kategorijā Jaunatne par ietekmīgākajiem sociālo tīklu influenceriem tika atzīti Engelmeitene (mikro), Rojs Rodžers (medium) un Evelīna Pārkere (makro).

Foto: Juris Zolbergs

“Mēs ceram, ka šī indeksa rezultāti kalpos kā ceļa karte tiem Latvijas uzņēmumiem, kuri vēlas ilgtermiņā sadarboties ar influenceriem, jo parāda ne tikai reālo konkrētā cilvēka auditoriju, bet arī to jomu, kurā sekotāju piesaiste ir vislielākā,” teic Golin Riga infuenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska Golin Global metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei Accelerators of Relevance, Norstat Latvija sabiedriskās domas pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais Instagram analītikas uzņēmums Hype Auditor.

Ar pilnu Latvijas nozīmīgāko influenceru sarakstu var iepazīties mājaslapā www.influenceri.lv

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu