Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Ar Martinsonu saistītā "Velve" iesaistīta RS ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības projektā

Papildināts
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

​Ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja aizturēto uzņēmēju Māri Martinsonu saistītā būvfirma SIA "Velve" iesaistīta Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības projektā.

2016. gada oktobrī RS iepirkumā par ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu iegādi uzvarēja Polijā reģistrētais uzņēmums S.A. "Solaris Bus&Coach". Kopējā līgumcena bija 21 499 670 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Tolaik RS pārstāvis Viktors Zaķis aģentūrai LETA stāstīja, ka transportlīdzekļu iegāde tiek veikta plašāka projekta ietvaros. Eiropas Savienības projekts paredz ūdeņraža ceļu izbūvi, un tā laikā plānots izbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju Rīgā, Jelgavas ielā, kā arī iegādāties desmit trolejbusus un desmit autobusus ar ūdeņraža dzinējiem.

Būvfirmas "Velve" mārketinga un komunikāciju vadītāja Ieva Šaripo aģentūrai LETA sacīja, ka saistībā ar uzņēmumu un uzņēmuma telpās KNAB nav veicis nekādas darbības.

Informācija RS mājaslapā liecina, ka pašvaldības uzņēmums 2016. gada oktobrī noslēdza līgumu ar SIA "Hydrogenis" un ar Martinsonu saistīto būvuzņēmumu "Velve" par ūdeņraža uzpildes stacijas būvprojekta izstrādi un realizāciju. Projekta izmaksas tika lēstas 16,1 miljona eiro apmērā, no kuriem pusi finansē Eiropas Savienība.

Bija plānots, ka ūdeņraža ražotne un uzpildes stacija Vienības gatvē 6, Rīgā, tiks nodota ekspluatācijā 2017. gada beigās, tomēr projekts noteiktajā laikā netika īstenots.

Šā gada jūnijā notikušajā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē RS Juridiskās pārvaldes vadītājs Didzis Stepe informēja, ka ir pabeigti ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības darbi, kuri izmaksāja aptuveni 4,5 miljonus eiro, taču tā kā tur tiks veikta gan uzpilde, gan ražošana, joprojām notiek tehniski salāgošanas darbi, lai visi šie procesi noritētu bez aizķeršanās.

Stepe stāstīja, ka arī ūdeņraža trolejbusi esot uzbūvēti un ir izietas visas pārbaudes, lai tos varētu ekspluatēt uz ielām, taču ražotājvalstīs vēl notiekot tehnoloģiju savietojamības pārbaudes.

Jau ziņots, ka Polijas pretkorupcijas dienesta un Latvijas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) kopīgas starptautiskas izmeklēšanas ietvaros Rīgā aizturēti cilvēki, kas palīdzējuši slēpt kukuli 800 000 eiro apmērā, teikts Polijas pretkorupcijas dienesta paziņojumā.

Paziņojumā norādīts, ka Rīgā KNAB aizturējis cilvēkus, kas palīdzējuši slēpt kukuli 800 000 eiro apmērā saistībā ar teju 200 autobusu un trolejbusu piegādi Rīgai. Konkursus 2013.-2016. gadā organizēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS).

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, RS gadiem iepērk trolejbusus un autobusus no Polijā reģistrētā uzņēmuma "Solaris Bus & Coach".

Kā ziņots, KNAB novembrī sācis kriminālprocesu saistībā ar RS veiktajiem iepirkumiem, un otrdien tā ietvaros veica neatliekamās procesuālās darbības, teikts biroja trešdien izplatītajā paziņojumā. Tika veiktas vairāk nekā 30 kratīšanas. Aizturētas kopumā astoņas personas - sešas Latvijā, bet divas Polijā.

KNAB darbinieki otrdien aizturējuši RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoru Igoru Volkinšteinu. To aģentūrai LETA apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča, kura arī norādīja, ka šodien biroja darbinieki RS telpās nav viesojušies.

Patlaban nav zināms, vai KNAB darbinieku ierašanās RS varētu būt saistīta ar uzņēmēja Māra Martinsona aizturēšanu. LETA jau vēstīja, ka KNAB darbinieki aizturējuši Martinsonu, un aizturēšana nav saistīta ar izmeklēšanām pret Latvijas Bankas prezidentu Ilmāru Rimšēviču.

KNAB komentārus par RS un Martinsonu aģentūrai LETA nesniedza.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu