Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka pārkāpumu dēļ Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 2016.gadā neatļāva LAU slēgt līgumu ar uzņēmēju un Viļānu novada domes deputātu Andri Kozuli (ZZS) saistīto "Vlakon". Tolaik vairāku uzņēmēju aizdomas un neizpratni izraisīja LAU izsludinātais dolomīta šķembu piegādes iepirkums. Tiesības slēgt deviņu miljonus eiro vērto līgumu uz trim gadiem konkursā izcīnīja sens LAU sadarbības partneris - "Vlakon". IUB aizliedza noslēgt līgumu, jo konstatēja pārkāpumus iepirkuma komisijas darbā.
LAU 2016.gada maijā izsludināja iepirkumu par frakcionētu šķembu un dolomīta šķembu maisījumu piegādi. Tajā pieteicās pieci pretendenti, bet par uzvarētāju tika pasludināta "Vlakon". Pērtnieku karjerā "Vlakon" iegūst dolomītu un ražo arī frakcionētās šķembas. To cena, kuru "Vlakon" piedāvāja LAU, bija 21 cents par tonnu. IUB piekrita, ka LAU nav pārbaudījis, vai šī cena nav nepamatoti pazemināta.
Savukārt LAU bijušais valdes priekšsēdētājs Kononovs gan neuzskatīja, ka LAU iepirkuma komisija būtu pieļāvusi kādus pārkāpumus, un sauca tās par juridiskām niansēm. Kā tieši LAU tērēs līgumā paredzētos deviņus miljonus eiro, Kononovs tolaik nespēja atbildēt. Kononovam saikne ar "Vlakon" pārmesta jau iepriekš.
Drīz vien pēc KNAB veiktās kratīšanas LAU, LAU valdes locekle un bijusī LAU Iepirkumu daļas vadītāja Udalova iesniedza atlūgumu ģimenes apstākļu dēļ. Udalova toreiz skaidroja, ka LAU valdes atstāšana ir skaidrojama ar personīgiem iemesliem - viņas attiecībām ar Igaunijas uzņēmēju Oļegu Osinovski, ar kuru viņa esot kopā apmēram divus gadus. Tāpēc Udalova pieņēmusi lēmumu pārcelties uz dzīvi Igaunijā, kur viņai jau esot arī jauns darbs. Miljonārs Osinovskis patlaban ir apsūdzētā statusā krimināllietā, kurā par kukuļošanu apsūdzēts bijušais VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
LAU ir stratēģisks valsts autoceļu infrastruktūras uzturēšanas uzņēmums, kas nodrošina valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu, pašvaldību maģistrālo, tranzītu ielu un citu autoceļu ikdienas uzturēšanu, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.