Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Problēmas no citas pasaules jeb, cik maksā Bugatti Veyron degvielas tvertnes nomaiņa (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Bugatti Veyron Vitesse
Bugatti Veyron Vitesse Foto: Publicitātes foto

Bugatti Veyron dzīves cikls ir noslēdzies un tā vietā franču zīmols jau kādu laiku piedāvā supermašīnu vārdā Chiron. Tomēr tas neatceļ faktu, ka Veyron ir 21.gadsimta pirmā īstā hipermašīna planētas turīgajiem, kas teorētiski kaut reizi vēlējās likt lietā Veyron dzinēja 1001 zirgspēku, lai pārsniegtu 400 km/h robežu.

Kādreizējā Volkswagen AG vadītāja, profesora Ferdinands Pīha lolojums, kura izstrādē nācās pārvarēt ļoti daudz sarežģījumu un samierināties ar prāviem zaudējumiem, ko radīja katrs uzbūvētais Veyron, aizvien ir daudzu autobraucēju sapnis. Nesasniedzams sapnis, jo maksā vairāk nekā miljonu un uzturēšanā ir ārkārtīgi prasīgs.

Ja virknei automobiļu elementāro apkopi var veikts pats mašīnas saimnieks vai jebkurš servisa meistars, tad Veyron gadījumā pat riepu komplekts ir ekskluzīva prece, ko tāpat vien iegādāties nav iespējams. Kā zināms, arī Latvijā pirms pāris gadiem tika piereģistrēts viens šī hiperauto eksemplārs, taču CSDD tehniskajā apskatē izkrita, jo mašīnai nav paredzētas ziemas riepas. Tam paredzētas tikai franču kompānijas Michelin speciāli izstrādāti "apavi" vasarīgiem laika apstākļiem. 

Lai vai kā, ja riepas braukšanai vasaras periodā vēl varētu iegādāties, saplīsušu vai nolietojušos detaļu nomaiņa ir krietni vien sarežģītāka. Un arī dārgāka, jo ir mašīnas sastāvdaļas, kas maksā kā jauns vieglais auto.

Kā raksta Motor1.com, ASV Vides aizsardzības aģentūras sertifikācijas pieteikumā nav norādīts, cik izmaksā Veyron regulārās apkopes, taču ir uzrādītas dažādu rezerves daļu un to nomaiņas izmaksas. Piemēram, sadales vārpstas stāvokļa sensors maksā tikpat, cik VW Golf - 9 ASV dolārus. Turpretī jauns turbo kompresors izmaksās 6400 ASV dolārus, bet tā nomaiņa vēl 9000. Taču arī tas salīdzinoši ir sīkums, jo, piemēram, degvielas tvertne un tās nomaiņa maksā 42 000 dolārus jeb aptuveni 37 000 eiro. Un tā ir naudas summa, par kuru jau var iegādāties tīri pieklājīgu vācu premium auto. Pie tam, lai Veyron tvertni nomainītu, automobili faktiski nākas izjaukt.

Uz augšu