Izdzirdot vārdu “eclipse”, vieni iedomāsies par Saules aptumsumu, citi – par pagājušā gadsimta izskaņā populāro ielas sporta auto no Mitsubishi piedāvājuma. Šoreiz gan tas nebūs ne viens, ne otrs. Tas būs auto, ko piedāvā japāņu autoražotājs ar trim dimantiem emblēmā, taču ne tuvu nelīdzināsies “eclipsei” ar divām durvīm un priekšpiedziņu.
TVNET iepazīst tuvāk: Mitsubishi Eclipse Cross (1)
Jā, nudien, daudziem patīk atsaukties uz modeli, kas nu jau noņemts no ražošanas, lai runātu par jaunu un pilnīgi citādāku auto. Runa būs par Mitsubishi Eclipse Cross, kā nosaukuma pēdējais vārds jau vedina domāt par došanos cross-country piedzīvojumos jeb tuvāk dabai nevis par pulcēšanos ar domubiedriem nakts aizsegā, lai piedalītos apšaubāmās sacīkstēs kā Vins Dīzels Fast and Furious filmu franšīzē. Gluži pretēji, Eclipse Cross ir civilizēta Mitsubishi atbilde uz patērētāju pieprasījumu pēc kompaktiem krosoveriem. Tā dēļ arī ir tapis šāds auto, kas izmēru ziņā atpaliek no Outlander un vēl vairāk no Pajero, lai izvēles iespējas būtu arī Mitsubishi entuziastiem vai vienkārši cilvēkiem, kas meklē ko nedaudz citādāku vienā no populārākajām automobiļu klasēm.
Jāsaka, ka ar Eclipse Cross biju ticies jau iepriekš, tādēļ lielu pārsteigumu nebija. Zināju, ko gaidīt no dažādiem automobiļa aspektiem – sākot no gaitas īpašībām un veiktspējas, un beidzot ar tādu aprīkojuma pozīciju, kas atsaucas uz vārdu Rockford Fosgate un lielā mērā dzīvo bagāžniekā.
Šoreiz izmēģinātais modelis, kas šādā formā bija arī pieteikts konkursam Latvijas Gada auto 2019, un ir pieejams izmēģinājuma braucieniem, ja gribas gūt personīgu pieredzi pie tā stūres, bija koši sarkanā krāsā, kas ar baltu sniegu fonā izskatās vienkārši lieliski, bet drūmā dienā spēj novērst uzmanību no kokiem bez lapām un viegli iesālītajiem ceļiem. Bet ne jau krāsa nosaka, cik ātrs, ērts un ekonomisks ir auto. Eclipse Cross gadījumā tas ir daudzu īpašību kopums, kas gādā par vieglu gaitu, pietiekamu dinamiku un komfortu, dodoties ceļā no A uz B un pēc tam uz C.
Aplūkojot auto profilā, nevar nepamanīt tā jumta līniju. Arī citiem krosoveriem tā ir nolaidena, taču Eclipse Cross gadījumā it īpaši. Rezultātā vadītāja un priekšējā pasažiera zonā izteikti jūtams gaisīgums. Nav nospiestības sajūtas, jo brīvās telpas virs galvas ir tik daudz, ka šajā auto pilots un stūrmanis droši var braukt ausainē vai aizsargķiverē. Lai gan logu līnija aizmugurējo durvju virzienā strauji kāpj un juma līnija tikpat strauji krīt, iespaids par šaurību otrajā sēdekļu rindā ir mānīgs – te pietiek vietas gan braucēju galvām, gan kājām. Bagāžnieks tikmēr ir klasei atbilstošs, un standarta konfigurācijā tā izmērītais tilpums ir 448 litri. Ja vajag, var, protams, dabūt vairāk. Taču tad salonā vietas būs tikai pilotam un stūrmanim. Varbūt vēl kādam līdzbraucējam, ja noloka tikai daļu atzveltnes. Tomēr, lai kāds būtu atzveltnes stāvoklis un bagāžnieka tilpums, Rockford Fosgate audio sistēmas zemo frekvenču skaļrunis būs savā vietā un lieliski papildinās salonā izvietotos skaļruņus. Saīsinot garo stāstu līdz dažiem vārdiem - skanējums ir kvalitatīvs visā skaļuma diapazonā. To, domājams, pratīs novērtēt par rūdītākais melomāns, kuram MP3 faili parasti sagādā ausu sāpes.
Automobilim ir jābūt viegli pārvaldāmam, un Eclipse Cross tāds ir. Cik nav redzēti auto, kuru dizaineri ir saputrojušies meistarībā un priekšējo paneli nosējuši ar tik daudz pogām, ka vajadzīgās atrašana ir bīstamāka kā divu viedierīču vienlaicīga lietošana. Mitsubishi krosoverā viduskonsolē pogu nav daudz un tās ir lielas, arī uz stūres izvietotie slēdžu nozīme ir viegli nolasāma, tādēļ jau pēc neilga laika tās iespējams lietot bez skatīšanās. Ja nepieciešams ielīst dziļāk automobiļa iestatījumos, tad talkā nāk skārienjutīgais panelis un četras navigācijas pogas pie tā. Izmantojot to gan nāksies pievērsties ekrānam uz priekšējā paneļa, taču tas atrodas pietiekami augstu, lai skatiens no ceļa nebūt jāatrauj pārāk ilgi.
Ja par automobiļa tehniku, tad izmēģinātais Mitsubishi Eclipse Cross, kā jau Mitsubishi krosovers/apvidnieks, ir apgādāts ar pilnpiedziņas sistēmu. Tiesa gan, ja šķiet, ka tāda nebūs nepieciešama, Eclipse Cross pieejams arī ar priekšpiedziņu un manuālo transmisiju. Pilnpiedziņas versijā Tā gan nav pastāvīga, taču vajadzības gadījumā momentā daļu vilkmes novada aizmugurējās ass riteņiem un Eclipse Cross pat uz apsniguša, viegli apledojuša ceļa naski velk uz priekšu. Citiem vārdiem sakot, tā neapgrūtina vadītāju ar pienākumu izvēlēties optimālo vilkmes sadalījumu, tāpat kā bezpakāpju variators allaž parūpējas par atbilstošāko pārnesumu, kuru šāda tipa transmisijām ir bezgalīgi daudz. Ja nu uznāk vēlme manuālajā režīmā paniekoties ar ātrumpārslēgiem aiz stūres, tad gan var saskaitīt tikai astoņus.
Dzinējs Eclipse Cross gan ir tikai viens. Tā darba tilpums nav liels, taču, pateicoties turbokompresoram, veiktspēja apmierinās vairuma autobraucēju vajadzības. To varu teikt pilnīgi noteikti, jo jaunais 1,5 litru četru cilindru agregāts, kas attīsta 163 ZS un 250 Nm, ne brīdi nešķita par pieticīgu. Šajā klasē gan ir auto, kas attīsta vairāk jaudas, taču kā pilsētā, tā arī uz šosejas Eclipse Cross strādāja pārliecinoši; arī brīžos, kad aiz muguras uzreiz jāatstāj vairāki auto. Un kas vēl ir šī benzīna motora pluss - tā ir darbošanās bez vibrācijām un trokšņa.
Cik šis auto, kas EuroNCAP drošības testos novērtēts ar piecām zvaigznēm maksā? Atbilde ir 25 990 eiro par versiju ar priekšpiedziņu un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Lētākais, taču dāsni aprīkotais pilnpiedziņas modelis šobrīd savukārt pieejams par 29 490 eiro. Detalizēts Mitsubishi Eclipse Cross specifikāciju un iespējamā aprīkojuma apraksts tikmēr atrodams šeit.
Tehniskie dati
Mitsubishi Eclipse Cross 4WD CVT
Dzinējs: 1499 cm3
Jauda: 163 ZS @ 5500 rpm
Griezes moments: 250 Nm @ 1800 rpm
0-100 km/h: 9,8 s
Vmax: 200 km/h
Patēriņš pilsētā: 8,2 l/100 km
Ārpus pilsētas: 6,2 l/100 km
Vidējais patēriņš: 7 l/100 km
Garums: 4405 mm
Platums: 1805 mm
Augstums: 1685 mm
Riteņu bāze: 2670 mm
Pašmasa: 1600 kg
Pilna masa: 2150 kg
Degvielas tvertne: 60 l
Bagāžnieks: 448 – 1140 l