Ziemassvētki ir laiks, kad tu negribi saņemt nevienu dāvanu, negribi dzirdēt nevienu džinglbellu, kas jau tāpat pulsē tavās smadzenēs, negribi skatīties uz rūķiem, eglītēm, mirdzošām lampiņām, žāvētām vistām, mandarīniem, negribi sēdēt ledusaukstā baznīcā starp resniem mēteļiem un korī žēlabaini lūgt piedošanu par grēkiem. Ziemassvētki ir laiks, kad tu domā: “Kad viss šitas beigsies, tad nu gan… uzelpošu un pati sev nopirkšu kārtīgu dāvanu!”
Trīs gari plaukti ar ģipša eņģeļiem nedabiskās pozās - ar mirdzošiem spārniņiem un bez. Visticamāk, es pārīti nopirkšu, jo tie tik jauki “kuplina” dāvanu sentimentālai radiniecei. Man mājās kādi pieci tādi maziņi jau ir un vēl trīs krāj putekļus bēniņos. Domāju, ka katrā Latvijas mājsaimniecībā tādus varētu atrast. Aiz eņģeļiem seko grēdas ar miniatūriem lupatu rūķiem un vecīšiem, mirdzošiem svečturiem un dekoriem, kas liecina par zināmu vājprāta līmeni, līdz nāvei nomocītām eglītēm podiņos, kurām uzgāzts spainis indīgi mirdzošu lipekļu.
Tu sāc nervozēt un izmisīgi riņķo Ziemassvētku trakonamā, nespējot no tā izkļūt kopā ar saviem trim gurķiem un šprotu kārbiņu. Un tad tev pa atlikušajām veselā saprāta paliekām iebliež vareni jautrs tingeltangelis. Tu gribi tikai vienu - aizbēgt un noslēpties zem segas.
Viena no sazvērestības teorijām ir par to, ka Ziemassvētku šlāgeros esot iekodēts slepens vēstījums, kas iedarbojas uz zemapziņu, liekot pirkt un pirkt nevajadzīgus krāmus vēl ilgi pēc Ziemassvētkiem. Lai nu kā, bet manu paziņu lokā nav neviena, kuram džinglbelli nekristu uz nerviem, bet, ja visiem riebjas, kāpēc tie visur skan? Nezinu, varbūt tas ir psihoterapeitu slepenais plāns, lai tiktu pie klientiem, kuriem “nervi čupā”.