Līdz ar to neizpildās likuma “Par pašvaldībām” 91.panta pirmās daļas 1.punktā norādītais nosacījums domes atlaišanai. No anotācijas nevarot secināt, kādā veidā Rīgas dome atkārtoti ir nepildījusi vai ir pārkāpusi Satversmi, likumus vai Ministru kabineta noteikumus, kā arī nav minētas konkrētas pārkāptās tiesību normas. Vispārīga norāde uz normatīvo aktu un valsts pārvaldes principu pārkāpšanu nevar būt par pietiekamu pamatojumu likumīgi ievēlētas pašvaldības domes atlaišanai, uzskata Rīgas dome.
Ņemot vērā iepriekš minēto, ir pamats apgalvot, ka likumprojekta tapšanas patiesie motīvi ir vēlme politiski izrēķināties ar Rīgas domes pozīcijas partijām, ko apliecina fakts, ka likumprojekts sagatavots tieši pēc 2018.gada 15.decembrī notikušā partijas “Nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”” kongresa.
“Notiekošais ir Nacionālās apvienības politiskais šovs. Likumprojekta teksts ir juridiski nepamatots, tas ir sagatavots pa nakti pēc partijas kongresa norādījuma,” uzskata Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs.
Vēstīts, ka vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) valdībā iesniedzis likumprojektu par Rīgas domes atlaišanu, kurā atrunāts arī domes turpmākais darbs tās atlaišanas gadījumā.
Likumprojekts sagatavots, pamatojoties uz vairākiem konstatētiem likuma pārkāpumiem pašvaldības darbā, tai skaitā pašvaldības kapitālsabiedrību pārraudzībā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) esot izvērtējusi domes atbildību "Rīgas satiksmes" (RS) lietā, un, izstrādājot likumprojektu, ņemti vērā arī līdz šim konstatētie pārkāpumi, nepilnības un bezdarbība pašvaldības darba procesos, tai skaitā attiecībā uz RS.