Lai arī civilās aviācijas drošība pasaulē pēdējo gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies, 2018.gadā situācija bija sliktāka nekā 2017.gadā, kas bija drošākais civilās aviācijas vēsturē, liecina aviācijas negadījumu datubāzes “Aviation Safety Network” apkopotā informācija. Šajā statistikā gan tiek ietvertas tikai tās civilās aviācijas lidmašīnas, kuras var uzņemt vismaz 14 pasažierus.
Saskaņā ar “Aviation Safety Network” datiem, 2018.gadā pasaulē notikušas 15 aviokatastrofas, kurās iesaistītas lidmašīnas, kas spēj uzņemt vismaz 14 pasažieru un kurās gājuši bojā cilvēki. Šajās katastrofās dzīvību zaudējuši kopumā 556 cilvēki.
2017.gadā pasaulē notika desmit civilās aviācijas katastrofas, kurās kopumā bojā gāja 44 cilvēki – šis gads gan upuru skaita, gan negadījumu skaita ziņā bija drošākais mūsdienu civilās aviācijas vēsturē, liecina “Aviation Safety Network” dati.
Salīdzinājumam 2016.gadā 16 aviokatastrofās dzīvību zaudēja kopumā 303 cilvēki.
Tikmēr pēdējos piecos gados gadā reģistrētas vidēji 15 aviokatastrofas ar 383 bojā gājušajiem.
Aviokatastrofas pasaulē notiek katru gadu, tomēr pēdējos gados negadījumu skaitam bija tendence samazināties. Tas galvenokārt skaidrojams ar aviācijas drošības standartu pastiprināšanu pasaulē.
2018.gada drūmā statistika
11.februāris: Netālu no Maskavas avarēja Krievijas lidsabiedrības “Saratov Airlines” lidmašīna “Antonov An-148”, bojā gāja visi lidmašīnā esošie cilvēki - 65 pasažieri un seši apkalpes locekļi, kopumā 71 cilvēks.
Lidmašīna bija ceļā no Maskavas Domodedovas lidostas uz Orsku, kas atrodas netālu no Krievijas robežas ar Kazahstānu.
Lidmašīna no Maskavas izlidoja ierobežotas redzamības apstākļos un neilgi pēc tam nogāzās laukā un sadalījās gabalos.