Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Latvijas dzelzceļš" šogad prognozē apgrozījuma pieaugumu par 9,6%

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Maija Zara/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) prognozē, ka šogad uzņēmuma apgrozījums būs 197,5 miljoni eiro, kas ir par 9,6% vairāk nekā pērn.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš šodien žurnālistiem pastāstīja, ka uzņēmuma apgrozījums šogad tiek prognozēts 197,5 miljoni eiro. Savukārt uzņēmuma apgrozījums pērn bija 180,1 miljons eiro, liecina "Firmas.lv" pieejamā informācija, tātad uzņēmuma apgrozījums šogad varētu pieaugt par 9,6%.

Bērziņš pauda prieku, ka LDz šo gadu var noslēgt ar augstiem produktivitātes rādītājiem. "Mēs vienmēr runājam, ka valstī vajag celt produktivitāti, jo atalgojumu darbiniekiem var celt tikai uz produktivitātes rēķina. Ja mēs paskatāmies, salīdzinot ar 2017.gadu mūsu produktivitāte ir palielinājusies par 25%. Produktivitātes rādītājus mēs aprēķinām vienkārši - ja pērn uz vienu strādājošo apgrozījums bija 41 400, tad šogad - 51 100 eiro. Protams, dati būs koriģējami, jo šai gadā vēl ir divas nedēļas palikušas, tomēr pamattendence ir aprēķināta un ir redzama," pauda Bērziņš.

LDz prezidents pastāstīja, ka pašreiz uzņēmums realizē trīs lielus attīstības projektus - Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizāciju, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstību un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstību.

Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma modernizācijas kopējās izmaksas ir 25 miljoni eiro, Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstības kopējās izmaksas - 36,6 miljoni eiro un Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības kopējās izmaksas - 43,5 miljoni eiro. Visiem trim projektiem Kohēzijas fonda līdzfinansējums paredzēts 85% apmērā.

Bērziņš pastāstīja, ka šie projekti ir izvērtēšanas stadijā. "Tas nav vienkāršs darbs. Būvniecības cenas ir strauji augušas, un, pieprasot Eiropas Savienības fondu finansējumu, budžeta plānošana tika veikta piecus, sešus gadus atpakaļ. Pašreiz ir lielas diskusijas kā valsts pasūtījumus izpildīt, ņemot vērā cenu pieaugumu. Vienlaikus jāizvērtē, cik objektīvs ir cenu pieaugums un, ja mēs projektus tagad nerealizējam, kādas būs nākamo gadu implikācijas, vai cenas nebūs vēl lielākas. Tas ir skrupulozs darbs pieņemt lēmumus, kas vislabāk atbilstu LDz saimnieciskajām interesēm," pauda Bērziņš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

Svarīgākais
Uz augšu