Arī SIA "Rīgas satiksme" ir nobremzējusi finansējuma piešķiršanu Skanstes tramvaja līnijas projektam un par tā turpmāko nākotni lems pēc starptautiskā audita veikšanas, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.
Arī RS apturējusi Skanstes tramvaja projektu (3)
Matīss norādīja, ka uzņēmums patlaban izvērtējot starptautisko audita aģentūru piedāvājumus un tuvākajās dienās varētu ar kādu no tām noslēgt sadarbības līgumu. "Tikai tad, kad būsim ieguvuši pārliecību, ka visi iepirkumi un procedūras notikušas atbilstoši likumiem, tikai tad runāsim par projekta turpmāko attīstību un mēģināsim uzrunāt Centrālo finanšu un līgumu aģentūru. Arī mēs neplānojam nevienam neko maksāt, pirms nebūs pabeigta pārbaude," sacīja Matīss.
Vienlaikus viņš atgādināja, ka par šo projektu neviens būvniecības iepirkums nav pat izsludināts, kur nu vēl noslēgts. Līdz šim ir noslēgts projekta būvprojekta izstrādes līgums ar SIA "BRD projekts". Uzņēmums saņēmis visu piecu posmu būvatļaujas no Rīgas pilsētas būvvaldes, taču, pēc Matīsa teiktā, arī aktīva projektēšana tiks apturēta.
"Rodoties tādām situācijām, kāda patlaban ir RS, ir tikai normāli, ka gan CFLA, gan bankas pārvērtē un pat aptur sadarbību. Un situācija ir jāpārvērtē ne tikai aizdevējiem, bet arī pašam uzņēmumam," sacīja amatpersona.
Matīss prognozēja, ka audits par konkrēto projektu varētu ilgt pāris nedēļas.
Kā ziņots, CFLA ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus RS īstenotajā Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos.
Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem un par iepirkumiem Daugavpils domē.
Projekta kopējās izmaksas lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.