Benzīngalvu aprindās populāra nodarbe ir klasiskās piedziņas auto aizmugurējo riepu pakūpināšana, stāvot uz vietas. Motors rēc, riepas dilst, gaisā paceļas dūmu mutuļi un mikroskopiskas gumijas daļiņas. Skaisti! Taču šim procesam ir vēl kāds blakusefekts, un tā ir bremžu disku un uzliku dilšana.
Kas notiek, ja bremžu un gāzes pedāli spiež vienlaicīgi
Īslaicīgs tā dēvētais "burnout" bremzēm būtiski nekaitēs, taču skaidrs, ka regulāra stacionārā riepu svilināšana nozīmēs biežāku uzliku un disku maiņu un tādējādi arī papildu izdevumus.
Bet kas notiek, ja bremžu un gāzes pedāli tur nospiestu nevis 5 vai 10 sekundes, bet gan tik ilgi, cik iespējams? To skaidro jūtūberi no Garage 54, kuri iepriekš noskaidrojuši arī, vai ir iespējams iedarbināt auto, kurš gadu bijis aprakts, un veikuši citus eksperimentus.
Eksperimentā ar bremžu un gāzes pedāļa vienlaicīgu nospiešanu mērķis bijis panākt bremžu disku saplaisāšanu. Video beigās redzams, ka diski ir pamatīgi nodiluši, taču veseli. Bremžu skavām un uzlikām tikmēr klājies krietni vien bēdīgāk. Proti, uzlikas faktiski ir pazudušas, bet mehānismi, kas tās spiež pie diska, - saliekušies. Taču bremžu un gāzes pedāļa vienlaicīgai spiešanai ir arī priekšrocības - tas ir lielisks veids, kā tikt vaļā no rūsas.