Ja jānosauc iespaidīgākais auto, pie kura stūres pabūts 2018.gadā, tas noteikti ir astotās paaudzes Rolls-Royce Phantom. Un ne jau tikai “grūti sagremojamās” cenas dēļ.
Pirmie iespaidi: karaliskākais no automobiļiem jeb Rolls-Royce Phantom (3)
Čārlzs Rolss un Henrijs Roiss savu uzņēmumu izveidoja pēc vēsturiskas tikšanās tālajā 1904.gadā. Pirmie automobiļi bija tam periodam atbilstoša izmēra mašīnītes, taču jau 1925.gadā dienas gaismu ieraudzīja pirmais Phantom - auto, ko izvēlas ietekmīgākie un turīgākie cilvēki visā pasaulē.
Patiesībā Phantom, kurš šobrīd piedzīvojis tikai septīto paaudžu maiņu, tāpat kā jebkurš cits Rolls-Royce, nav tikai auto. Tas vienlaikus ir aksesuārs, kura īpašnieks to veido atbilstoši savai gaumei un ar līdzekļiem, kas nepieciešami mērķa sasniegšanai, neskopojas. Ir arī gadījumi, kad vajadzīgo līdzekļu apjomam nav nozīmes, jo ir vīzija un tad nav žēl tērēt pat 11 miljonus eiro. Apmēram tik izmaksāja unikālais Rolls-Royce Sweptail.
Phantom maksā mazāk. Daudz mazāk. Taču tāpat ļoti daudz. Tādēļ ik reizi ir aizraujoši sēsties pie tāda auto stūres, kuru reālajā pasaulē par savu saukt gribētos, taču diez vai sanāks. Bet, kas zina. Bija braukts ar automobiļiem, kas maksā 10, 20, 50, 100, 200 pat 400 tūkstošus eiro, taču šoreiz pirmo reizi ceļi krustojās ar auto, par kura radīšanu jāsamaksā 570 tūkstoši. Kur tā nauda paliek?
Kā jau minēju, Rolls-Royce gadījumā visa sāls ir individualizācijā. Sākot no virsbūves krāsas, kas parasti aprobežojas ar sešiem, septiņiem, varbūt deviņiem toņiem, taču Rolls-Royce gadījumā ir vairāk nekā 40 tūkstoši, un beidzot ar neticami mīkstiem paklājiņiem īstas aitas vilnas uz grīdas un tūkstoš optiskās šķiedras zvaigznēm griestos. Phantom radītāji pat piedāvā vēl virkni mašīnas pielāgošanas iespēju.
It kā nepietiktu ar to, ka leģendāro Spirit of Ecstasy figuriņu uz radiatora režģa var iegūt ne tikai no nerūsējošā tērauda vai apzeltīta tērauda, bet arī izgaismojama kristāla, jaunajā, astotās paaudzes Phantom priekšējā panelī tagad paredzēta vieta arī īpašai galerijai, kuru piepildīt ar sev tīkamām lietām un jau atkal atbilstoši savai gaumei. Labāka vai sliktāka, taču gaume paliek gaume un ar tādu tad būs jāsadzīvo priekšējam pasažierim, jo galerija atrodas aiz caurspīdīga pārsega virs cimdu nodalījuma tieši viņa acu augstumā.
Daudziem interesantākas galerijas tādā ziņā atrodamas aizmugurējā sēdekļa vidū, jo, ja pasūtīts un iebūvēts, tad šeit atrodams dzesējam skapītis šampanietim vai otrs nodalījums kādam stiprākam brūnas krāsas dzērienam, ko saprātīgos apmēros iemalkot atceļā no operas.
Jā, kā stāstīja Latviju nu jau regulāri apmeklējošais Rolls-Royce pārstāvis Franks Tīmans, šis ir auto, ko pārsvarā pērk svarīgi cilvēki, kas brauc aizmugurējā sēdeklī vai arī vīrieši. Sievietes krietni kuplākā skaitā izvēloties mazāko un lētāko modeli Ghost, taču nesaprotu kāpēc. Biedē izmērs? Iespējams, jo arī es brīdī, kad ieraudzīju auto, kas izskatās pēc autobusa ar jumtu pleca augstumā, mazliet aizdomājos. Taču patiesībā Phantom iespaidīgie gabarīti ir ļoti mānīgi. Auto ļoti atgādina 2003.gadā iznākušo septītās paaudzes modeli, taču tehnoloģiski tas ļoti atšķiras. Neesmu gan braucis ar Phantom VII, taču VIII uz ceļa ir fantastisks.
130 kilogrami skaņas izolācijas materiālu, 6 mm biezi divslāņu logi visapkārt, adaptīvā piekare, ļoti izpalīdzīgs stūres pastiprinātājs, 6,75 litru V12 turbo motors ar aptuveni 570 zirgspēkiem un 900 ņūtonmetriem, kas tiek sasniegti jau pie 1700 apgriezieniem minūtē, šo divas ar pusi tonnas smago un 5762 mm garo lielceļu vali pārvērš ļoti vieglā, viegli vadāmā automobilī. Ja vajag, tas ir neticami manevrētspējīgs pilsētas auto, kura gabarītus virzienā uz priekšu labi nodod figūriņa, bet atpakaļgaitā - kameras rādījumi ar informatīvām grafikām. Rolls-Royce tagad ieguvis arī visu riteņu piestūrēšanas sistēmu. Ja vajag, Phantom VIII var būt arī ļoti ātrs. 100 km/h tas var sasniegt 5,3 sekundēs un maksimāli attīsta 250 km/h.
Bet tas pat nav svarīgi, jo Phantom vienmēr ir ar labu jaudas rezervi, turklāt šis nav auto, ar kuru gribētos ļoti skriet. Šis ir auto, pie kura stūres, tāpat kā aizmugurē, gribas relaksēties. Un tas arī izdodas.