Eiropas jauno auto novērtēšanas organizācija EuroNCAP nosaukusi tos auto, kas ieguvuši vislabāko novērtējumu drošības testos. Būtiski, ka šogad vērtējumā iekļautas arī tādas palīgsistēmas kā autonomā bremzēšana, joslas asistents un citas. Šā iemesla dēļ teicamnieku skaits sarucis no septiņiem 2017.gadā līdz trim 2018.gadā.
EuroNCAP nosauc 2018.gada trīs drošākos auto
Drošākais no visiem 2018.gadā EuroNCAP testētajiem auto ir Mercedes-Benz A klase. Kompaktais hečbeks saņēmis 96 procentus no iespējamā novērtējuma. A klase tādējādi uzvarēja mazo ģimenes auto kategorijā, kurā gadu iepriekš laurus plūca Subaru XV un Impreza. Jāpiebilst, ka augstāko novērtējumu saņēmuši gandrīz visi elektroniskie asistenti, izņemot sistēmu, kas automobili notur joslā un aklo zonu uzraugu.
Par labāko un drošāko auto lielo ģimenes auto kategorijā EuroNCAP nosaukuši ceturtās paaudzes Lexus ES. Frontālas sadursmes testā Lexus ES saņēma 91 procentu no iespējamā novērtējuma. Tas varēja būt augstāks, taču punktus nācies atņemt par aizmugurējā pasažiera krūškurvja traumatisma risku un priekšā sēdošo galvas traumatisma risku triecienā no sāniem. Tiesa gan, mašīnas sistēmu nodrošinātais drošības līmenis novērtēts kā adekvāts.
Lielo apvidus auto kategorijā par labāko auto atzīts Hyundai Nexo. Ar ūdeņradi darbināmais krosovers saņēmis 94 procentus no maksimālā punktu skaita. Tādējādi auto pilnībā atspēkojis EuroNCAP ekspertu sākotnējās bažas par priekšā zem pārsega iebūvēto eletromotoru un zem aizmugurējā sēdekļa iebūvētajām ūdeņraža tvertnēm, kas izrādījušās pietiekami drošas. Punktus Nexo tikmēr zaudējis neveiksmīgās galvas balstu formas dēļ, kas palielina kakla skriemeļu traumatisma risku triecienos no aizmugures, kā arī cilvēku atpazīšanas sistēmas dēļ, kam slikti veicas ar velobraucēju noteikšanu.