Korejiešu mazauto traucas, "redz" un komunicē ar pilnīgi svaigiem spēkiem.
TVNET tests: Hyundai i20 un i20 Active Cross
Būsim godīgi - vizuāli Hyundai i20 nekas nekaitēja arī pirms šīgada modernizācijas. 2014. gada lēciens no vecās ēras apaļumiem uz spraigu, stūrainu virsbūvi pārsteidza nesagatavotus vairumu konkurentu. Hyundai i20 ar nelieliem kosmētiskiem uzlabojumiem mierīgi varētu "airēt" tādā pašā garā vēl gadus divus vai pat trīs. Galu galā uz i20 Coupe bāzes tika uzbūvēts pat Hyundai komandas WRC rallija kaujas vāģis. Diemžēl ielas i20 tehniski vairs nebija tik pašpietiekams. Kam šodien, atvainojos, vairs iesmērēsi jaunu automašīnu ar četrpakāpju (!) "automātu" un audioiekārtu, kas nesaprotas ar jaunākajiem viedtālruņiem? Tā nu visi nepieciešamie atjauninājumi tika sapakoti vienā komplektā un izsniegti Hyundai dīleriem modernizētā i20 modelī, ko pats ražotājs raksturo ar "možu raksturu un valdzinošu izskatu".
Kas tas ir?
2018. gada Hyundai i20 ir vispusīgi modernizēts iepriekšējās paaudzes modelis, tāpēc saglabājis iepriekšējos izmērus un proporcijas - kuras, kā jau iepriekš minēts, pirms četriem gadiem tika izstrādātas ar krietnu laika rezervi. Nelielai retušai pakļauti vien miglas lukturi un radiatora reste, kura nu vairāk līdzinās patiešām jaunākajiem Hyundai modeļiem. No trim iespējamām i20 virsbūvēm Latvijā pieejamas divas - piecu durvju hečbeks un....vēl viens piecu durvju hečbeks, tikai ar 16 cm klīrensu parasto četrpadsmit vietā, papildus virsbūves uzlikām, gandrīz nepieklājīgi lieliem miglas lukturiem un nosaukumu Active Cross.
Līdztekus papildinātai virsbūves krāsu gammai Hyundai piedāvā individualizēt arī salonu, turklāt visai sportiskā stilā - ar zilas vai sarkanas krāsas nošuvēm. Tas maksā vien 295 eiro un teicami atdzīvina tumšo kabīni. Nākamais jauninājums ir Hyundai SmartSense, vadītāja asistentu kopums, kas visdrīzāk nepieciešams, lai Rietumeiropā panāktu zemāku apdrošināšanas klasi, taču noteikti var izglābt no nepatikšanām aizsapņojušos vai nemākulīgu vadītāju. Iespēju novērsties no ceļa netieši palielina jaunā Tech pakotne, ko i20 var uzskatīt par must-have, jo tās kodols ir 7 collu ekrāns ar atpakaļskata kamera attēlu, Bluetooth savienojumu, Apple CarPlay un Android Auto preinstalāciju. Tas viss maksā tikai 375 eiro, un momentāni padara jebkuru i20 par up-to-date mazauto. Taču tiem jaunā i20 pircējiem, kas nolēmuši ne tikai izvairīties no trolejbusiem un straumēt Spotify, labākās ziņas tikai vēl priekšā.
Kā tas brauc?
Primitīvo motorizāciju kā Ahilleja papēdi ātri pamanījām jau pirms četriem gadiem. Kamēr konkurenti strauji attīstīja mazlitrāžas turbomotorus un robotizētas pārnesumkārbas, Hyundai piedāvāja i20 vakardienas tehniku - neinteresantus atmosfēriskos dzinējus, turklāt pārsvarā ar rokas pārnesumkārbām. "Feislifta" gaidās spēka iekārtas pamazām modernizējās, taču pilnvērtīga atjaunotne iestājās vien reizē ar "možo un valdzinošo" dizainu.
Zemākas bāzes cenas dēļ sarakstā joprojām atrodams gaudens 1,2 litru MPI dzinējs, taču lielāks uzsvars veikts uz jauno 1.0 T-GDI agregātu. Atkarībā no jaudas (100 vai 120 ZS) tam ir piecu vai sešu pārnesumu manuālā pārnesumkārba, vai - juhū! - 7DCT "divsajūgs". Uz papīra tāds i20 nekādas olimpiskās dzirkstis nešķiļ (10,2 sekundes līdz 100 km/h), toties reālā satiksmē tā ir tāda kabatas raķete, kādas mazajā klasē savulaik varēja iegādāties vien ar sporta nodaļu logotipiem. Kāds tur brīnums - pirms mazāk kā divdesmit gadiem mazauto ar 120 ZS jaudu un šādu dinamiku saucās GSI, GTI vai līdzīgi. Patēriņš? Vidēji 6,5 l/100 km, brauc kā gribi. Nedomāju gan, ka jaunās iemaņas stimulēs Hyundai i20 sekmes dienesta automašīnas karjerā, taču ar tādu darba auto vismaz nebūs skumīgi braukt.
Prieks, ka Hyundai inženieriem pieticis uzstājības iebilst marketologiem un izvairīties no nevajadzīgiem un dārgiem eksperimentiem ar riepu izmēriem. Neatkarīgi no komplektācijas un dzinēja visiem i20 ir viens un tas pats superracionālais izmērs 185/65 R15, - arī it kā šķipsniņu brašākajam Active Cross. Tā kā šāda izmēra riepas mūsdienās var atļauties pat bezdarbnieks, turklāt nevis iegādājoties tās pārtikas lielveikalā, bet gan normālā riepu servisā, pavīd gaiša cerība, ka vismaz Hyundai i20 Latvijā allaž būs derīgas riepas.
Kas to pirks?
Cenas atšķirība starp parasto un Active Cross modeli ir tūkstoš eiro, turklāt paaugstinātajam modelim nav nedz mazo motoru, nedz plānās Fresh komplektācijas. Tas nozīmē, ka hečbeks, kā allaž, vairāk sitīsies pa dažādiem konkursiem, kamēr t.s. "privātie" labprātāk iegādāsies kaut ko augstāku un relatīvi lepnāku, labprāt patērējoties arī uz dažādām ekstrām. Tas savukārt var uzpūst i20 cenu līdz 20 000 eiro un vairāk, taču līdzšinējie novērojumi liecina, ka pircējus, kas jau pieņēmuši lēmumu braukt ar tādu Hyundai kā viņiem tīk, cenas kāpums neattur. Vērtīgs arguments ir arī 7 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.
Hyundai i20 sākuma cena ir 11 890 eiro, i20 Active Cross - 14 890 eiro.