Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Detroitā dienas gaismu ierauga jaunā Toyota Supra

Dārga gan
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota

Jāteic gan, automobilis sabiedrībā izbraucis arī iepriekš, taču Detroitā notiekošais Ziemeļamerikas Starptautiskais auto šovs (NAIAS) ir pirmā iespēja visiem interesentiem jauno automobili novērtēt bez maskējuma plēves mozaīkām uz virsbūves.

Toyota GR Supra tika izstrādāts reizē ar jaunākās paaudzes BMW Z4, taču japāņu uzņēmums uzsver, ka šis ir unikāls braucamais ar savu dizainu, savām gaitas īpašībām un vēsturisko mantojumu leģendārā Toyota 2000GT formā.

Galerija: Toyota GR Supra

Azartiskai braukšanai piemērotas gaitas īpašības, kuru pieslīpēšanā piedalījušies motoru sporta nodaļas Gazoo Raing (GR) speciālisti, panāktas, apvienojot īsu riteņu bāzi ar platu šķērsbāzi, kā attiecība pēc Toyota esot ideāli 1,55, stingru virsbūvi, iespējami zemu svaru un zemu smaguma centru.

Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota

Jaunās Supra ārējā dizaina pirmsākumi meklējami pirms pieciem gadiem Detroitā prezentētajā futūristiskajā konceptauto FT-1. Tai pašā laikā priekšējās daļas dizainā par iedvesmu kalpojis arī ceturtās paaudzes modelis.

Galerija: Toyota FT-1 Concept

Visvairāk gan visu paaudžu Supras vieno virsbūves proporcijas - garš motora pārsegs un uz aizmuguri atvirzīta pasažieru telpa. Jaunajā Supra jaunums ir double-bubble jumts, kas neietekmē abu braucēju komfortu, taču samazina aerodinamisko pretestību.

>>Tā skan 2500 zirgspēku Toyota Supra

Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota

Kāds tieši dzinējs atrodas zem garā pārsega un griež aizmugurējos 19 collu riteņus, Toyota izplatītajos materiālos netiek precizēts, taču ar tā vilkmi pietiek, lai 100 km/h sasniegtu 4,3 sekundēs. Tiesa, ja tiek izmantota launch control sistēma. 

Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota

Motors strādā pārī ar astoņu pakāju automātisko pārnesumkārbu, ko sportiskāk noskaņoti braucēji var vadīt ar lāpstiņām aiz stūres un regulēt izmantojot iespēju pārslēgties starp Normal un Sport režīmiem, kas ietekmē arī dzinēja skaņu, stūres sistēmu, amortizatorus un diferenciāļa kontroli. Atkarībā no situācijas un dažādiem parametriem tā līdz pat 100 procentiem vilkmes var novadīt vienam dzenošajam ritenim.

Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota

Toyota GR Supra, kam būs bagātīgs drošības un komforta aprīkojums, bāzes versijā maksās 62 900 eiro. Mašīna tiks ražota Grācā, Austrijā. Grācā top arī jaunākās paaudzes BMW Z4. 

Toyota Supra
Toyota Supra Foto: Toyota
Uz augšu