ASV un citviet pasaulē sakāpinātas diskusijas izraisījusi skūšanās kompānijas "Gillette" reklāma, kurā atspoguļotas tādas vīrišķības ēnas puses kā agresija, vardarbība un seksisms, vienlaikus iestājoties par jaunu - pozitīvāku - vīrišķības definīciju. Skatītāji sadalījušies divās nometnēs - vieni slavē reklāmas pausto ideju, kamēr citi uzskata, ka tā "noniecina vīrišķību", norāda "The Guardian".
Vienaldzīgo nav: "Gillette" reklāma par vīrišķības ēnas pusēm noved pie kaismīgām diskusijām (2)
Reklāmā pieminēta #MeToo kustība, seksisms populārajā kultūrā un darba vietās, attaisnošanās ar "tie taču ir puikas" un fiziska agresivitāte. "Vai tas ir labākais, kāds vīrietis var būt?" tā jautā.
Vietnē "YouTube" ievietotais video divu dienu laikā pēc publicēšanas tika skatīts četrus miljonus reižu. Trešdienas pēcpusdienā tas jau bija savācis vairāk nekā 11 miljonus skatījumu.
Netipiskā reklāma uzreiz izraisīja sakāpinātu viedokļu apmaiņu sociālajos tīklos un medijos, atspoguļot sabiedrībā valdošo uzskatu sadursmi par pasauli pēc #MeToo.
Viena puse kritizē reklāmu par to, ka visi vīrieši tajā it kā esot pielīdzināti kaušļiem un seksuāli uzmācīgiem tipiem, ka tā esot "vērtību signalizēšana" no problēmā patiesi neieinteresēta uzņēmuma puses un pat ka tā "kastrējot" vīriešus. Otra puse uzsver, ka reklāmā attēlota pozitīva un šobrīd jo īpaši svarīga ideja, kas varētu padarīt pasauli labāku. Savukārt trešie domā, ka lielā rezonanse vien liecina, ka šis jautājums ir aktuāls un sasāpējis.
"Gillette" norāda, ka reklāma ir daļa no plašākas kampaņas, kuras mērķis ir propagandēt "pozitīvas, sasniedzamas, iekļaujošas un veselīgas versijas par to, ko nozīmē būt vīrietim".
"Laiks atzīt, ka zīmoli, mēs tai skaitā, iespaidojam kultūru," paziņoja uzņēmums. "No šodienas mēs apņemamies aktīvi izaicināt stereotipus un gaidas par to, ko nozīmē būt vīrietim. Jūs to redzēsiet visur - mūsu reklāmās, sociālajos tīklos publicētajos attēlos, mūsu izvēlētajos vārdos un daudz kur citur."
Pēdējā laikā vairāki pazīstami zīmoli savās reklāmās pievērsušies sociāla vai politiska rakstura jautājumiem par spīti tam, ka tie nav saistīti ar attiecīgo industriju. Pērn "Nike" par reklāmas kampaņas seju izvēlējās futbolistu Kolinu Koperniku, kura iestāšanās pret rasismu, nometoties uz ceļa ASV himnas laikā, saniknoja ASV prezidentu Donaldu Trampu.