Protams, ka šai teorijai ir arī kritiķi, norādot, ka „ja šīs fotogrāfijas bija pieejamas publiskajā vidē jau pirms desmit gadiem, tad šodien tie paši dati nebūs mainījušies, un, visticamāk, no tiem neko noderīgu iegūt nevarēs”.
Tomēr, atgriežoties pie sejas atpazīšanas tehnoloģijām, daudzi šo „izaicinājumu” izmanto, lai parādītu pasaulei, kā desmit gadu laikā ir izmanījies viņa mājdzīvnieks, piemēram, sociālo tīklu lietotāja kaķis. Šādā gadījumā, pat ļoti vēloties, nekādu noderīgu informāciju iegūt nevar.
Sociālais tīkls „Facebook” kategoriski noliedz jebkādu saistību ar „Desmit gadu izaicinājuma” fenomenu.
„Tas ir lietotāju radīts fenomens, kas strauji ieguva popularitāti. „Facebook ” to neiesāka, un lietotāju izmantotās fotogrāfijas, lielākoties, jau desmit gadus ir pieejamas sociālajā tīklā. „Facebook” negūst nekādu labumu no tā, un atgādinām, ka sejas atpazīšanas funkciju ir iespējams atslēgt jebkurā laikā,” medijam „Wired” norāda sociālā tīkla pārstāvji.
Teorija, ka jaunākais „modes kliedziens” internetā var apdraudēt lietotāju datu drošību, ir aktuāls pēc pagājušā gada, kad kļuva zināms par „Facebook” rīcību, nododot trešās puses kompānijai „Cambridge Analytica” vairāk nekā 70 miljonu lietotāju datu no ASV.
Ja kāds izmanto sociālo tīklu fotogrāfijas, lai attīstītu un pilnveidotu sejas atpazīšanas funkciju, tas nebūt nenozīmē ko sliktu, tomēr lietotājiem jābūt uzmanīgiem, lai neatklātu pārāk daudz informācijas par sevi.
Sejas atpazīšanas tehnoloģija var būt ļoti noderīga un palīdzēt arī šķietami bezcerīgos gadījumos. Piemēram, pazudušu bērnu meklēšanā sejas atpazīšanas tehnoloģija jau ir devusi labus rezultātus. Pērn Indijā dažu dienu laikā tika atrasti vairāk nekā 3000 pazudušu bērnu, izmantojot tieši šo tehnoloģiju.