Tomēr jauno tehnoloģiju “guru” ir pārliecināts, ka galvenie ieguvēji no aplikāciju apvienošanas būs reklāmdevēji.
“Tas, ka tie dati būs baigā “zelta bedre” pēc infrastruktūras apvienošanas – par to šaubu nav. Tas ir, raugoties no reklāmdevēju viedokļa.
Jau tagad, ja tu “tārgetē” kaut kādas reklāmas “Facebook”, tu vari atķeksēt to pašu “Instagram”. “WhatsApp” tas laikam vēl atsevišķi notiek. Bet gan jau viss būs sakārtots tā, ka tu varēsi smuki jebkurā platformā noķert to, ko tev vajag. Bez liekām darbībām,” plānoto sapludināšanu pragmatiski vērtē Skutelis.
Tajā pašā laikā Latvijas sertificēto personas datu aizsardzības speciālistu asociācijas valdes locekle Agnese Boboviča vērš uzmanību uz diviem apstākļiem attiecībā uz plānoto apvienošanu.
Pirmkārt, pēc Bobovičas domām, aktuāls paliek jautājums, vai šo sapludināšanu atļaus, piemēram, Eiropas Savienības konkurences uzraugs.
““WhatsApp” un “Facebook” ir Marka [Zakerberga] kompānijas. Tā ir viena grupa. Bet bija vēsturiskais Eiropas konkurences uzrauga lēmums, ka nebūs tā, ka varēs izmantot “WhatsApp” komunikāciju, lai arī “WhatsApp” dot “Facebook” reklāmu. Tas arī, protams, sasaucas ar datu profilēšanu un analīzi,” piesardzīga ir datu speciāliste.
Turklāt, kā atzīmē Boboviča, šobrīd Vācijā notiekot pārbaudes par to, vai “Facebook” neizmanto dominējošo stāvokli tirgū, izvirzot saviem lietotājiem noteiktas prasības. Pēc viņas domām, aplikāciju lietotāji faktiski kļūstot beztiesīgi, jo, ja viņi vēlas “eksistēt internetā”, viņiem esot jāizmanto kādi no Facebook pakalpojumiem.