Rekomendācija Nr. 4: pievērst uzmanību atturēšanas komunicēšanai pretiniekam
Tomēr ar savu un sabiedroto militāro spēju attīstīšanu Baltijā nepietiek, lai nodrošinātu Krievijas agresijas atturēšanu. Ir nepieciešams šīs spējas arī komunicēt pretiniekam un to pārliecināt, ka nepieciešamības gadījumā tās tiks lietotas pašaizsardzībai. Tikai tad tas uzskatīs, ka agresija radīs pietiekami lielus zaudējumus un daudz labāk būtu to nesākt, raksta Rostoks. Vienlaikus pētnieks arī norāda, ka «NATO ietvaros nav pilnīgas vienprātības attiecībā uz to, kā atturēšanu komunicēt Krievijai. Latvija, līdzīgi kā, piemēram, Somija, pārsvarā ļauj darbiem runāt pašiem par sevi, proti, Latvija īsteno atturēšanas pasākumus un ļauj Krievijai pašai izdarīt secinājumus. Tomēr atturēšanas politikas konsekventa īstenošana ilgākā laika posmā ir problemātiska, jo pastāvīgi norisinās diskusijas par to, cik naidīgs ir pretinieks un kādi ir tā nodomi. Ja politiskais un sabiedrības atbalsts atturēšanai mazinās, tad tās aizstāvjiem var rasties kārdinājums pretinieku parādīt naidīgāku, nekā tas patiesībā ir (tādējādi izprovocējot agresiju). Līdz ar to atturēšanas īstenošanā pastāvīgi ir jāņem vērā divas galējības. Attiecībās ar pretinieku tai nevajadzētu būt pārmērīgi provocējošai vai samierinošai, savukārt attiecībās ar sabiedrību ir jācenšas atrast vidusceļu starp sabiedrības pārlieku iebiedēšanu un nomierināšanu.»
Rekomendācija Nr. 5: valdībai jāsaprot, ko tā vēlas no sabiedrības
Ņemot vērā, ka atturēšanas veidošanā nav iesaistīta tikai valdība, bet arī dažādas interešu grupas (piemēram, militārās industrijas nozares uzņēmēji), valstij būtu jādefinē konkrētas lietas, kuras no tām vēlētos saņemt. «Īpaši tāpēc, ka valdība nenoliedzami ir ieinteresēta vietējo drošības un aizsardzības uzņēmumu attīstībā, jo tādējādi tiek samazināta atkarība no munīcijas un militārā ekipējuma piegādēm no citām valstīm, kā arī samazinās ekipējuma remontēšanas laiks. Tāpat arī militāro spēju attīstības procesā ir iespējams sniegt atbalstu arī Latvijas tautsaimniecībai,» rakstā norāda Rostoks. Tomēr ir runa arī par plašākām sabiedrības grupām, un valdībai būtu jāsaprot, kādus upurus sabiedrība būtu gatava nest drošības un aizsardzības vārdā, kā arī - kā mainīt sabiedrības priekšstatus par to, kādu ieguldījumu tai vajadzētu sniegt atturēšanas politikas īstenošanā,» norāda Rostoks.