Iesūti ziņu!

Čikāgā ir tik auksts, ka dzelzceļnieki dedzina vilciena sliedes

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Čikāgas iedzīvotāji ir visai apķērīgi ļaudis un zina, kas jādara pamatīgā spelgonī, – protams, jādedzina lietas.

ASV pilsētā Čikāgā termometra stabiņš noslīdējis jau zem -30 grādiem pēc Celsija, kas padara pārvietošanos pa pilsētu visai mokošu. Tiesa, kad gaisa temperatūra kļūst tik zema, Čikāgas dzelzceļniekiem risinājums tālu nav jāmeklē – viņi vienkārši aizdedzina vilciena sliedes.

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Kā vēsta ziņu izdevums “CNN”, liesmu mēles uz sliedēm tika novērotas jau otrdien, tomēr dzelzceļa kompānijas runasvīrs Maikls Džillijs satrauktos cilvēkus nomierināja, sakot, ka sliedes netiek vienkārši dedzinātas, proti, liesmas uztur gāzes degļi, kas izvietoti paralēli sliedēm. Līdz ar uguni, lai sasildītu sliedes, tiek izmantoti arī cauruļveida sildītāji un fēni.

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

“Katru reizi, kad ir tik auksts, mēs izmantojam šos paņēmienus, lai sasildītu sliedes,” skaidroja Džillijs.

Kāpēc jāsilda sliedes?

Dzelzceļa sliedes aukstums ietekmē divos veidos. Dažos gadījumos sliedes aukstuma dēļ atdalās viena no otras to savienojumos, jo aukstumā metāls saraujas. Sliežu sildīšana savukārt liek metālam izplesties un ieņemt savu iepriekšējo vietu un formu. Arī sliežu pārmijas lielā aukstumā var aizsalt, tāpēc sliežu sildīšana var līdzēt arī tajās vietās.

Dzelzceļnieki gāzes degļus aizdedzina manuāli un pēc tam var viegli kontrolēt liesmas un gāzes padevi.

Sliežu sildīšana ar gāzes degļiem ir daudz drošāka par iepriekš piekopto metodi, kad tika izmantotas petrolejas tvertnes, ko izvietoja starp sliedēm un aizdedzināja.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu