Hyundai dinamisko N modeļu klāstam pievienojas pilnīgi jaunais Hyundai i30 Fastback.
Hyundai klāstam pievienojies vēl viens lieljaudas auto (1)
Tas ir otrais Eiropas tirgū pieejamais augstas veiktspējas Hyundai modelis. i30 Fastback N ir pirmā sportiskā piecdurvju kupeja C segmentā un savā klasē unikāls auto. i30 Fastback N apvieno i30 Fastback interesanto dizainu ar piecdurvju i30 N braukšanas īpašībām. Jaunais modelis ir gatavs turpināt 2017. gada beigās klajā laistā i30 N piecdurvju hečbeka panākumus. Pa šo laiku i30 N pārdošanas rezultāti ir pārspējuši sākotnējās cerības: līdz 2018. gada beigām Eiropā tika pasūtīti vairāk nekā 9000 i30 N piecdurvju modeļu.
"Ejot piecdurvju i30 N pēdās, i30 Fastback N paver jaunu lappusi šajā veiksmes stāstā. Pirmā sportiskā piecdurvju kupeja kompakto auto segmentā, kas turklāt ir sagatavota sacīkšu trasei, ir kaut kas tirgū līdz šim nebijis," saka Andreass Kristofs Hofmans (Andreas-Christoph Hofmann), Hyundai Motor Europe mārketinga un produktu viceprezidents. "18 mēnešos N versijai ir bijusi ļoti pozitīva pieredze, un otrais modelis Eiropas N klāstā ļaus vēl plašākam klientu lokam izbaudīt unikālo sajūtu, ko piedāvā N."
Izskatīgs un izveicīgs pagriezienos
i30 Fastback N izstrādes procesā svarīgākie elementi bija izturība un veiktspēja trasē. Tāpēc, dodoties ar i30 Fastback N sacīkšu trasē, vadītājs var paļauties uz automobiļa veiktspēju. Ilgstošu bremžu efektivitāti nodrošina papildu dzesēšana caur gaisa atverēm priekšējā bamperā. Starta kontrole, kuras maksimālos apgriezienus var iestatīt robežās no 3600 līdz 4900, palīdz pēc iespējas efektīvāk uzsākt kustību, kontrolējot dzinēja griezes momentu. Fastback N virsbūves stingrību paaugstina izvēles aprīkojumā pieejamais aizmugures šķērsstabilizators aiz aizmugures sēdekļiem, kā arī papildu metinājuma vietas virsbūves konstrukcijā.
N logotips simbolizē asu līkumu sēriju - visnopietnāko pārbaudījumu jebkurā trasē, un tieši tādās vietās i30 Fastback N sniedz maksimālu saķeri, precizitāti un azartiskas izjūtas. Hyundai piecdurvju kupeja dievina pagriezienus. 2,0 litru dzinējs ar turbokompresoru attīsta 275 ZS jaudu un 378 Nm griezes momentu (ar turbīnas spiediena paaugstināšanas funkciju). Automobiļa lielisko vadāmību pagriezienos nodrošina N Corner Carving diferenciālis un elektroniski kontrolētā piekare (ECS). Apvienojumā ar stingro virsbūvi tā paaugstina pagriezienu izbraukšanas ātrumu trasē.
Neatņemama daļa no N modeļiem ir N Grin Control sistēma ar pieciem braukšanas režīmiem: ekoloģisko, normālo, sporta, N un pielāgoto N. Tos var izvēlēties ar divām īpaši paredzētām pogām uz stūres. Atšķirīgie režīmi maina automobiļa parametrus, regulējot dzinēja iestatījumus, amortizatorus, elektronisko stabilitātes kontroli (ESC), N Corner Carving diferenciāli, skaņu, stūres darbību un apgriezienu izlīdzināšanu.
Radīts, lai liktu sirdij sisties straujāk
i30 Fastback N ir izstrādāts saskaņā ar principu "forma seko funkcijai". Dizaineri cieši sadarbojās ar aerodinamikas speciālistiem, lai atrastu ideālo līdzsvaru starp automobiļa piespiedējspēku, gaisa pretestību un aerodinamiku un radītu visoptimālāko braukšanas pieredzi. Sportiskā piecdurvju kupeja ir gara un slaida, ar izteiksmīgu siluetu un sportisku stāju. Tā rezultātā pilnīgi jaunais i30 Fastback N nodrošina vēl labāku aerodinamiku. Tas ir par 120 mm garāks par i30 N hečbeku, un tā jumts ir par 21 mm zemāks. Tā plūdlīniju formas efektivitāti apliecina aerodinamiskās pretestības koeficients 0,297. Salīdzinājumam - hečbekam šis rādītājs ir 0,32.
Dinamisks ārējais dizains
i30 Fastback N oriģinālie elementi ir unikālais priekšējais bampers ar lielākām gaisa ieplūdes atverēm un sarkanu akcenta līniju. Izteiksmīgais kaskādes tipa priekšējais režģis, uz kura atrodas N emblēma, atspoguļo i30 modeļu saimes identitāti un modeļa saknes. Tāpat i30 Fastback N ir melni priekšējo lukturu ietvari.
Aizmugurē dinamisko izskatu uzsver jaunais spoilers un agresīvais bampers. Papildus tam spīdīgi melnais aizmugures spoilers izceļ aizmugures daļu un rada vizuālu priekšstatu par piespiedējspēku. Forma tātad seko funkcijai, uzlabojot aerodinamikas īpašības un sniedzot visoptimālāko braukšanas pieredzi. Aizmugurējā bampera apakšā ir gara akcenta līnija. Automobiļa sportisko tēlu noslēdz unikāls trīsstūra formas miglas lukturis, kas integrēts starp abiem izpūtējiem. No sāniem automobiļa raksturu izceļ īpaši N modelim paredzēti 18 un 19 collu vieglmetāla diski, sarkani bremžu suporti ar N logotipu, īpaša dizaina sliekšņi un spīdīgi melni sānu spoguļu korpusi.
Sportisks salons
Augstas kvalitātes materiāli un tumša metāla detaļas izceļ i30 Fastback N eleganto raksturu un tā piederību motoru sporta jomai. i30 Fastback N ir unikāla dizaina sporta sēdekļi ar N logotipu, sarkanām šuvēm un izstiepjamu sēdekļa pamatni. Sēdekļu apdarei ir pieejams izsmalcināts vientoņa melns audums vai zamša un ādas kombinācija.
Sarkanās šuves pilnīgi jaunā i30 Fastback N salonā padara to atšķirīgu no visiem pārējiem N modeļiem. Uzmanības centrā ir N sporta stūre, kas ļauj vadītājam optimāli kontrolēt visus braukšanas un veiktspējas parametrus. Raksturīgā N poga ar rūtotā karoga ikonu labajā pusē ļauj uzreiz piekļūt N režīmam. Tieši virs tās atrodas apgriezienu pieskaņošanas poga, kas palīdz kontrolēt dzinēja darbību. Visi braukšanas un veiktspējas iestatījumi ir redzami centrālā ekrāna N blokā. Viduskonsoles augšdaļā tiek attēloti arī trases dati, ko novērtēs īpaši karstasinīgi vadītāji.
Dzinēja jaudas izvēle
i30 Fastback N priekšējos riteņus piedzen 2,0 litru dzinējs ar turbokompresoru, kam ir pieejami divi dažādi jaudas līmeņi. Standard Package versija attīsta 250 ZS savukārt i30 Fastback N Performance Package jauda ir 275 ZS. Normālos apstākļos maksimālais griezes moments ir 353 Nm, taču overboost funkcija to īslaicīgi var paaugstināt līdz 378 Nm. i30 Fastback N makismālais ātrums ir 250 kilometri stundā, bet kombinētais degvielas patēriņš abām jaudas versijām ir attiecīgi 8,1 un 8,2 litri benzīna uz 100 kilometriem.
Var piebilst, ka Performance Package papildus augstākiem veiktspējas parametriem piedāvā arī N Corner Carving diferenciāli, regulējamus vārstus izplūdes sistēmā sportiskākam skanējumam, kā arī 19 collu Pirelli P-Zero augstas veiktspējas riepas.
Savienots ar pasauli un ar ceļu
i30 Fastback N piedāvā vismodernākos sakaru risinājumus, tai multimediju sistēmu ar 3D navigāciju, Android Auto un Apple CarPlay atbalstu, kā arī viedtālruņa bezvadu uzlādi (Qi standarts) un bezmaksas septiņu gadu abonementu LIVE pakalpojumiem. LIVE pakalpojumi piedāvā reālā laika režīmā aktualizētu informāciju par laika apstākļiem, satiksmi, fotoradariem un interešu punktu tiešsaistes meklēšanu. Navigācijas ekrānā tiek attēloti arī braukšanas dati.
Prieks ikvienā pagriezienā no Namjangas līdz Nirburgringai
Hyundai N sērija ir izstrādāta saskaņā ar tādu pašu filozofiju kā Hyundai sacīkšu automobiļi. "N" apzīmē divus svarīgus elementus: pirmkārt, Hyundai Motor globālo izpētes un attīstības centru Namjangas apgabalā Dienvidkorejā, kur radās šī ideja, un, otrkārt, Nirburgringu - vienu no pasaules grūtākajām sacīkšu trasēm, kur atrodas arī Hyundai izmēģinājumu centrs, kurā tiek noslīpētas N modeļu īpašības. Pats N logotips simbolizē asu līkumu sēriju. Sportiskie N modeļi ir īpaši pilnveidoti un testēti tieši šādos līkumos.
Ražots Eiropā
i30 Fastback N tiek ražots Hyundai Motor Manufacturing Czech rūpnīcā Nošovicē (HMMC). Ražotne tika atvērta 2008. gadā un tajā pašā gadā uzsāka pirmās paaudzes i30 ražošanu. Tās gada ražošanas jauda ir 350 000 automobiļu, un tā atbilst visstingrākajiem kvalitātes standartiem un Eiropas klientu prasībām. HMMC rūpnīcas teritorijā ir arī 3,3 km gara izmēģinājumu trase, kurā tiek pārbaudītas katra automobiļa dinamiskās īpašības, troksnis un funkcijas, kā arī veikta pilnīga ritošās daļas pārbaudes.