Lielākā dīzeļa izvēli pamato ne tikai jauda un "automāts", bet arī tīkami sabalansēta balstiekārta.
TVNET eksprestests: Opel Grandland X 2.0 CDTI
- "Ar Grandland jau izbrauci? Nu kā?"
- "Tāds paciets. Un vispār...."
- "Tev noteikti jāizbrauc ar divlitrīgo. Pilnīgi cits auto!"
Kas tas ir?
Opel Grandland X ir viens no pirmajiem automobiļiem, kas tapis jau PSA koncerna paspārnē, tāpēc platformu, dzinējus un virkni citu komponentu dala ar Peugeot 3008. Grandland nosacīti aizstāj kādreizējo Opel Antara (kas, starp citu, arī nebija vācu, bet gan korejiešu auto), tāpēc dizains, apdares materiāli un multimediju iekārta ir krietni konservatīvāki nekā Peugeot i-Cockpit un citi brīnumi. Tādējādi pieredzējuši Opel automobiļu pircēji netiks šokēti ar negaidītiem jauninājumiem.
Tāpat kā franču radinieks, arī Grandland X pieejams tikai priekšpiedziņas izpildījumā, toties "automāts" par piemaksu nu ir pieejams ikvienam dzinējam, ieskaitot pat mazāko 1.2 Turbo. Grandland iznākšanas brīdī tā nebija, turpretim visjaudīgākie dzinēji bija (un joprojām ir) obligātā kārtā savienoti ar astoņu pārnesumu automātisko pārnesumkārbu. Ja šādas ērtības sasniedzamas ar tikko pievienoto 1,5 litru dīzeli, kādēļ piemaksāt gandrīz 2000 eiro par 2.0 CDTI? Atbilde slēpjas piekarē.
Kā tas brauc?
Gan Grandland, gan 3008 aizmugurējās balstiekārtas konstrukcija atkarīga no dzinēja izvēles - mazākajiem tā ir vienkāršota un lētāka torsionu sija, dārgākajiem - daudzsviru, ar papildus stabilizatoru. Mūsdienās atšķirība starp atkarīgajām, pusatkarīgajām un neatkarīgajām piekarēm kļūst arvien neskaidrāka, ciktāl runa ir par rites komfortu, troksni un pagriežamību, taču Grandland X nav tas gadījums.
Vairāk nekā 30 000 eiro (35 000 ar "ekstrām") topmodelis brauc līganāk, klusāk un vienlaikus iznesīgāk par trīscilindru "plebejiem", un to pamanīs pat neizvēlīgi un balstiekārtu niansēs neapdāvināti braucēji. Cits jautājums, vai inženieru piepūle tiem šķitīs lielāka ikmēneša maksājuma vērta. Sātīgs 177 zirgspēku turbodīzelis ar PSA motoriem raksturīgi zemo patēriņu gan ir papildus arguments.
Kas to pirks?
Opel Grandland X ar "lielo" dīzeli ir interesants krosoveru klientiem, kam automašīna nav tikai produkts par iespējami zemāko cenu. 2.0 CDTI pārdod tikai Innovation komplektācijā, kas pat ar mazajiem dzinējiem faktiski izslēdz iespēju tikt pie vācfranču (vai frančvācu?) SUVa mazāk kā par 25 000 eiro.
Apvelkot pēdējo rindiņu cenu lapā, parasti gribas atzīmēt arī kādu neikdienišķāku krāsu, lielākus diskus un, kas zina, ko vēl. Šajā ziņā Opel saglabājis vācu ražotājiem tipisko devīgumu, kas dārgākam Grandland X liek izskatīties bagātīgāk par brūnu eksemplāru ar standarta diskiem un bez miglas lukturiem.
Opel Grandland X 2.0 CDTI cena ir sākot ar 29 443 eiro.