Kā plānojat risināt to, ka trūkst latviešu valodas pasniedzēju krievu skolās un to, ka vispār trūkst pedagogu?
Vēl nepateikšu konkrētus risinājumus. Mans “glābējsalmiņš” ir programma “Iespējamā misija”. Man liekas, ka atsevišķi šīs kustības elementi ir jāpārņem kopējā skolotāju izglītošanas procesā. Varu teikt tikai to, kas 15. februārī mums ir plānota vizīte pie Edgara Plētiena uz Raunas vidusskolu. Viņš ir ne tikai šīs skolas direktors, bet arī bijušais “Iespējamās misijas” skolotājs. Edgars ir panācis to, ka Raunas vidusskolā ir nostabilizējies gan skolēnu skaits, gan pieaugusi sekmība. Tā ir neliela lauku vidusskola, ko es gribu vienkārši redzēt. Es gribu redzēt, kāda ir tā pieredze.
Par sporta normatīviem skolās. Vai, jūsuprāt, primārai jābūt formālai normatīvu ievērošanai vai skolēnu fiziskai attīstībai?
Protams, ka primāra ir fiziskā attīstība, nevis normatīvs. Nu, piemēram, mans puika nebūs filologs, jo viņam vienkārši nepatīk lasīt grāmatas, viņš nesaprot, kāpēc viņam vispār tas būtu jādara. Un tad viņš man ir jāinspirē un jāmotivē, kāpēc tas vispār ir jādara.
Tātad, ja mēs redzam, ka bērnam ir citas dotības, viņam, piemēram, patīk matemātika, tas pats sports, un arī mūzika, tad varbūt mēs attīstam šos talantus. Un literatūru varbūt neuzspiežam tik lielā mērā, ka viņš visu laiku izjūt spiedienu, ka viņš strādā uz to atzīmi vai normatīvu.
Līdzīgi ir ar sportu. Ja redzi, ka bērns ir jau pats par sevi fiziski attīstīts, un viņam ir visas iespējamās fiziskās dotības, ko vari izmantot, labi, strādā. Bet, ja redzi, ka cilvēkam vajag palīdzēt, lai viņam būtu stāja, lai viņš vienkārši pārvarētu savu kompleksu kaut vai iet un mest to bumbu, nu iemāci viņam to. Tā kā, es noteikti neesmu par to, ka mums visi jāpiedzen pēc vienas līnijas. Primārais ir bērna talantu ievērošana un attīstīšana, tas pats arī sportā.