Pirms 30 gadiem, tālajā 1989.gadā Čikāgas auto šovā autobūves uzņēmums no Hirošimas, proti, Mazda, prezentēja neliela izmēra divvietīgu klasiskās piedziņas auto, kam bijis lemts kļūt par populārāko starp sev līdzīgajiem. Tā ir Mazda MX-5, ko okeāna viņā pusē labāk pazīst kā Miata.
Mazda MX-5 šogad paliek 30. Ražotājs izlaiž īpašu jubilejas modeli
Jubilejas modelim, ko paredzēts izlaist 3000 eksemplāros ar nolaižamu auduma jumtu un stingro, bet arī noņemamo jumtu, kāds ir MX-5 RF versijai, ir sagatavotas vairākas īpašas atšķirības pazīmes.
Pirmkārt, tā ir virsbūves krāsa, ko ražotājs dēvē par sacīkšu oranžo (Racing Orange), un tā simbolizē rītausmu un aizraujošas dienas sākumu. Tādā pašā krāsā ir arī bremžu skavas priekšā un aizmugurē (attiecīgi Brembo un Nissin), kā arī virkne akcentu salonā - uz Recaro sēdekļiem, ātrumpārslēga, uz durvīm un priekšējā paneļa.
Bez tā jubilejas modelim ir kompānijā Rays Co., Ltd. izstrādāti īpaša dizaina vieglmetāla riteņu diski, kā arī trīsdesmitās jubilejas emblēma, uz kuras atainots katra konkrētā modeļa sērijas numurs. Tāpat īpašais modelis tiek aprīkots ar Bose skaņu sistēmu un Billstein amortizatoriem, ja mašīnai manuālā transmisija.
Tehniskā ziņā nekādu jaunievedumu nav. Atkarībā no virsbūves tipa Mazda MX-5 pieejama ar 1,5 vai 2 litru benzīna motoru, kas attiecīgi attīsta 132 un 160 ZS, un sešu pakāpju manuālo vai automātisko transmisiju.
Nobeigumā var piebilst, ka aizvadīto 30 gadu laikā Mazda MX-5 koncepcija nav mainījusies - tas ir viegls, salīdzinoši pieejams un jautri braucams auto. Visā pasaulē tas šajā periodā pārdots vairāk nekā miljons eksemplāros.