"Google" kampaņa ar saukli "Together for Copyright" ("Kopā par autortiesībām") argumentē, ka no informācijas un radošo materiālu pieejamības internetā ieguvēji esot visi, un mudina atrast "labāku veidu", kā uzlabot autortiesību likumus Eiropā.
"Facebook" pārstāvošās organizācijas brīdina, ka Eiropai draudot vēl nepieredzēta cenzūra.
Tik asa reakcija nav pārsteidzoša, jo direktīva apdraud lielo interneta platformu biznesa modeli, paaugstinot to izdevumus.
Lai arī direktīva septembrī guva EP deputātu atbalstu ar 438 balsīm pret 226, 39 deputātiem atturoties, vēl tāls ceļš ejams, lai tās idejas tiktu iestrādātas dalībvalstu likumdošanā. Eiropas institūcijām vēl jāvienojas par galīgo direktīvas tekstu, kas neizdevās šā gada janvārī. Tā kā jau maijā gaidāmas EP vēlēšanas, iespējams, ka sarunas turpinās nākamais deputātu sasaukums. Tikai pēc direktīvas galīgās versijas pieņemšanas to sāks iestrādāt dalībvalstu likumdošanā.
Ņemot vērā, ka joprojām pastāv daudz neskaidrību par to, kā interpretēt un praktiski ieviest direktīvā iekļautās idejas, grūti teikt, kādā veidā tā iespaidos lietotājus. Taču skaidrs, ka tā uzliks papildu pienākumus un radīs lielākus izdevumus interneta agregatoriem un platformām.
Pašreizējā situācijā, kad "YouTube" vai "Facebook" lietotājs platformā var ielādēt teju jebko un vietne par to neatbild, visvairāk cieš tieši autortiesību īpašnieki - viņu darba augļi tiek izplatīti, bet atlīdzība netiek maksāta. Nav šaubu, ka šī situācija jārisina. Bet jautājums, kādā veidā, joprojām līdz galam nav atbildēts.