Manipulācijas ar sociālo tīklu tendencēm
"Twitter" tendences (piemēram, aktuālākās mirkļbirkas) uzrāda sabiedrības noskaņojumu. Tomēr ar tām ir iespējams manipulēt - un tas arī dažkārt tiek darīts, lai ar viltu radītu iespaidu par kāda viedokļa dominēšanu.
Pēc Hašogi pazušanas Turcijā 2018.gada 2.oktobrī boti sāka lielā daudzumā tiražēt ziņojumus, kuros ar mirkļbirku palīdzību tika pausts atbalsts Saūda Arābijas kroņprincim Muhamedam bin Salmanam, nosodīta ziņu organizācija "Al Jazeera" un izskanēja aicinājumi pārtraukt sekot "tautas ienaidniekiem". Atsevišķos posmos ziņojumi "Mēs visi ticam Muhamedam bin Salmanam" tika publicēti simtiem reižu sekundē, kas norāda uz botu aktivitātēm.
Komentāru manipulācija
Tādās sociālo tīklu platformās kā "Twitter", "Facebook" un "Instagram" manipulācijas ar komentāriem un "like" nav nekas jauns, taču šī taktika tiek lietota arī mazāk zināmos kanālos. Dienvidkorejā pagājušogad skandālu izraisīja mēģinājumi ietekmēt populārā ziņu portāla "Naver" lietotāju viedokļus, mākslīgi palielinot "piekrītu" atzīmju skaitu komentāriem pie politiskām ziņām. Vislielāko atzinību saņēmušie komentāri automātiski ierindojas pirmajās pozīcijās, tādējādi tur paustais viedoklis sasniedz lielāku lietotāju skaitu. Vēlāk nāca gaismā, ka ar datorprogrammas palīdzību šādā veidā tika izcelti komentāri, kas pauda konkrētu pozīciju par prezidentu. "Naver" pēc skandāla ieviesa izmaiņas portālā.
Augstāk uzskaitītie ir populārākie dezinformācijas veidi internetā, taču pastāv vēl citi, tostarp valdību mēģinājumi ierobežot tām nevēlamas informācijas parādīšanos internetā, pieņemot likumus, kas aizliedz izplatīt nepatiesu informāciju, bet patiesībā ļauj izspiest sev nevēlamus viedokļus.