Agrāk ietekmīgo vīru biznesa intereses šobrīd izgaismojušās mūsu kaimiņos Lietuvā.
Lietuva pirms sešiem gadiem piedzīvoja skandālu, kad pret nacionālo dzelzceļa kompāniju “Lietuvas dzelzceļš” izmeklēšanu sāka Lietuvas pretkorupcijas aģentūra. Pastāvēja aizdomas, ka uzņēmuma vadītāja vietnieks Stasis Gudvalis (STASYS GUDVALIS) bija pieļāvis mākslīgi sadārdzinātus dzelzceļa iepirkumus un piedalījies koruptīvās darbībās. Viņa priekšnieks aizdomās turēto vietnieku aizstāvēja, bet tomēr pēc sabiedrības spiediena Gudvali nācās atlaist. Izmaksājot kompensāciju 8 mēnešalgu apmērā. Pusgadu vēlāk amats bija jāpamet arī pašam dzelzceļa ģenerāldirektoram (Stasys Dailydka), jo viņš bija centies uzpirkt kādu vietējo žurnālistu, lai tas gatavotu pozitīvas reportāžas par dzelzceļa kompāniju. Pēc šīs informācijas publiskošanas, dzelzceļa vadītājs atkāpās.
Tomēr agrākā Lietuvas dzelzceļa spice bez darba nepalika. Abi pirms pusotra gada nonāca valdē tobrīd tiko Lietuvā reģistrētā kompānijā LGC Cargo.
Pētot agrāko korupcijas skandālu, žurnālisti Lietuvā izgaismoja kā tālāk virzījušās agrāko valsts dzelceļa kompānijas vadītāju karjeras.
Un tas noticis ciešā sazobē ar vairākiem Latvijā ietekmīgiem uzņēmējiem, kuri, palīdzot ar Krievijas dzelzceļa sistēmu saistītām personām, grib iegūt ietekmi Lietuvas tranzītbiznesā.
Lietuvas uzņēmumā LGC Cargo pagājušā gada 3.jūlijā valdē nonācis Latvijas agrākais satiksmes ministrs Ainars Šlesers. Šeit viņš startē kā nosacīti Krievijas biznesa interešu pārstāvis. Jo gan viņš, gan arī Uģis Magonis strādā firmā EURO RAIL TRANS, kurā kontrolpakete pieder Krievijas dzelzceļa meitas firmai “RDŽ Loģistika”. Lietuvas mediji vēsta, ka šīs biznesa saites Krievijā tālāk ved līdz pat bijušajam Krievijas dzelzceļa šefam Jakuņinam, ar kuru Šleseram un Magonim esot draudzīgas attiecības. Kopā ar Šleseru un Magoni pastarpināti Lietuvas kompānijā parādās arī agrākā Latvijas politikas smagsvara Andra Šķēles intereses.