2018.gadā Ford laida tirgū jaunākās paaudzes civilo Focus hečbeku un universāli, kā arī abu modeļu Active versijas ar paaugstinātu klīrensu un robustāku dizainu. Tagad kārta kam emocionālākam un tas ir Focus ST.
Ford atklāj Focus ST ar gandrīz 300 zirgspēkiem (1)
Jaunās paaudzes Focus ST tiks piedāvāts ar piecu durvju hečbeka un universāļa virsbūvi. Arī motoru izvēles iespējas ir divas - 2,3 litru EcoBoost turbo motors ar 280 ZS un 420 Nm vai dīzeļdzinējs ar 190 zirgspēkiem un 400 Nm. Benzīna modeļi līdz 100 km/h spēšot paātrināties mazāk nekā 6 sekundēs. Par dīzeļmodeļu dinamiku informācijas pagaidām nav.
Modeļiem ar benzīna dzinēju paredzēta iespēja izvēlēties starp sešu pakāpju manuālo vai septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dīzeļdzinēju savukārt varēs kombinēt tikai ar manuālo transmisiju.
EcoBoost motora gadījumā interesants jaunievedums ir tā dēvētā "antilag" sistēma, ko Ford sākotnēji izstrādāja supermašīnai GT un karstajam pikapam F-150 Raptor. Modeļi ar manuālo transmisiju, ja pircējs izvēlēsies opcionālo Performance pakotni, piedevām būs apgādāti ar apgriezienu izlīdzināšanas sistēmu jeb tā dēvētās starpgāzes imitāciju, lai pārslēgšanās zemākā pārnesumā būtu plūdenāka. Šī sistēma debitēja jaunākajā Mustang.
Tāpat var piebilst, ka modeļiem ar benzīna dzinēju ir uzstādīts elektroniskais ierobežotas berzes diferenciālis eLSD, savukārt modeļiem ar 2 litru EcoBlue dīzeli vilkmes sadalījumu optimizē, pagriezienos piebremzējot iekšmalas riteni.
ST modeļa ārējā dizainā Ford iztiek bez liekām ārišķībām, taču tāpat nekavējoties redzams, ka tas nav parasts auto, bet gan Focus ar odziņu. Par to liecina, piemēram, pamatīgs radiatora režģis ar šūnu rakstu, liela izmēra riteņi, bremžu skavas sarkanā krāsā, kā arī sportiska dizaina aizmugurējais bampers un divas izplūdes caurules tā apakšējā daļā.