Vēl finansiālo stāvokli var apgrūtināt dažādi papildizdevumi – negaidīti streiki, slikti laikapstākļi, kā arī pasažieriem izmaksājamās kompensācijas. Pašas aviokompānijas norāda, ka svarīgs faktors ir degvielas cenas, kas pēdējo gadu laikā bijušas nestabilas.
“Flybmi” iezīmēja vēl vienu niansi, kas izrādījās liktenīga aviokompānijai, - “zaļais nodoklis” jeb maksa par kaitīgajiem izmešiem.
“CO2 izmaksas sagādā galvassāpes visām aviokompānijām. Ja lidojumi notiek ļoti bieži, tad attiecīgi jāmaksā liels nodoklis, kas ir ļoti jūtams. Kompānijas, kas nav gatavas šādu nodokli maksāt, bankrotē,” norāda bijušais “Monarch” vadītājs Tims Džīns.
Bažas pastāv arī par to, kas notiks pēc “Brexit”. Ja Lielbritānija izstāsies no Eiropas Savienības bez vienošanās, tad spēkā vairs nebūs Eiropas atvērto debesu līgums, kas smagi ietekmēs ne tikai reģionālās, bet arī lielās aviokompānijas.
Analītiķis Pīters Moriss norāda, ka pusi no ”British Airways” akciju kontrolpaketes kontrolē Eiropas Savienības investori. Ja viņi būs spiesti atteikties no šīs daļas, tad arī britu nacionālajai aviokompānijai būs gaidāmi ļoti smagi laiki.
“Vai būs vēl kāda aviokompānija, kas bankrotēs? Es domāju, ka noteikti.
Vēl ir lielie spēlētāji - “Ryanair”, “EasyJet” un “Lufthansa”, kas cietīs no “smagā Brexit”. Jebkurā gadījumā – aviokompānijām šis ir ārkārtīgi sarežģīts laiks, kad jādomā par izdzīvošanu,” pauž Moriss.