Basketbola supertalanta Viljamsona izjukusī kurpe izraisījusi "Nike" vērtības kritumu (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Par to, ka sports un bizness ir ļoti cieši saistīti, šaubu nav. Vēl viens pierādījums tam ir Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) drafta favorīta Zaiona Viljamsona gūtā trauma Nacionālās koledžu sporta asociācijas (NCAA) spēlē. Talantīgais basketbolists savainojās, jo paslīdot izjuka viņa sporta kurpe. Šis notikums savukārt izraisīja sporta apavu ražotāja “Nike” akciju vērtības kritumu.

Kā vēsta “CNN Business”, ceturtdien, reaģējot uz Viljamsona traumu, “Nike” zaudēja vairāk nekā procentu savas akciju vērtības. Ņemot vērā, ka “Nike” vienmēr ir sevi pozicionējusi kā augstākās klases sporta apavu un apģērbu ražotāju, kura ražojumus izmanto pasaulē labākie atlēti, Viljamsona trauma šādu imidžu ir iedragājusi.

Viljamsons traumu guva jau spēles pirmajā minūtē, kad pēc paslīdēšanas sportista “Nike PG2.5” kurpe burtiski izjuka. Viņš guva ceļgala savainojumu, kas gan nav ļoti nopietns.

“Nike”, kas ir galvenais ekipējuma ražotājs Djūkas universitātei, nekavējoties nāca klajā ar paziņojumu.

“Mūsu produktu kvalitāte un veiktspēja ir ārkārtīgi svarīga. Ņemot vērā šo nepatīkamo starpgadījumu, mēs strādājam, lai atrastu negadījuma iemeslu,” teikts “Nike” ziņojumā.

“Nike” ir noslēdzis ekskluzīvus līgumus ar tādām sporta zvaigznēm kā Lebrons Džeimss un Serēna Viljamsa, un sponsorlīgumi ar lielākajām sporta līgām pasaulē ir ļoti svarīgi kompānijas izaugsmes stratēģijai.

Tiek norādīts, ka pagājušajā gadā “Nike” iztērēja trešo daļu ieņēmumu – 11,5 miljardus dolāru dažādām mārketinga aktivitātēm un sponsorlīgumu noslēgšanai. Pērn “Nike” un tam piederošais zīmols “Jordan” sponsorēja 85 vīriešu un sieviešu basketbola komandas, kas spēlē NCAA turnīros.

Tomēr pēdējā gada finansiālie rezultāti liecina, ka “Nike” pārdošanas apjomi ir būtiski kritušies. Kompānija norāda, ka “negatīva publicitāte un atsauksmes no mūsu galvenajiem partneriem var nopietni iedragāt kompānijas un zīmola tēlu. Sociālie mediji ir viens no izaicinājumiem, jo tajos negatīva informācija izplatās ļoti lielā ātrumā.”

Tomēr analītiķi norāda, ka Viljamsona trauma “Nike” reputāciju ietekmēs vien īslaicīgi, un tai nebūs ilgtermiņa sekas. Līdz šim ar “Nike” produktiem profesionālajā sportā nav bijušas nopietnas problēmas, ja neskaita atsevišķu kreklu saplīšanu NBA spēlēs pirms diviem gadiem.

“Protams, ka “Nike” šādas lietas godu nedara, bet tas neatstās būtisku ietekmi uz biznesu,” prognozē analītiķis Mets Pauels.

Tāpat pērn “Nike” ir samazinājusi basketbola apavu ražošanas apjomus. Tā vietā kompānija lielāku uzmanību pievērš skriešanas un ikdienas apaviem. Līdz ar to kritušies arī basketbola apavu tirdzniecības rezultāti.

“Basketbola apavi vairs nav modē. Vieglie un ikdienas apavi ir tas, kas mūsdienu cilvēkam ir nepieciešams,” uzskata Pauels.

Vašingtonas universitātes sporta biznesa eksperts Viljamsona kurpes sadalīšanos nosauca par “muļķīgu nelaimes gadījumu”. “Es uzskatu, ka “Nike” ir ietekmīgs zīmols. Ja viņi rīkosies gudri, tad noteikti sazināsies ar basketbolistu un visu nokārtos, lai Viljamsons arī turpmāk spēlētu “Nike” apavos.

Jāpiebilst, ka Ziemeļamerikā Viljamsons tiek uzskatīts par perspektīvāko jauno basketbolistu kopš superzvaizgnes Lebrona Džeimsa ienākšanas NBA. Viljamsonam šā gada draftā tiek paredzēts pirmais numurs.

Svarīgākais
Uz augšu