Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Peugeot 208 ieguvis jaunas aprises un arī elektrisku versiju

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Peugeot 208
Peugeot 208 Foto: Peugeot

Franču zīmola mazās klases automobilis 208 kārtējās paaudžu maiņas rezultātā ir ieguvis lielā radinieka 508 stila elementus priekšējās un aizmugurējās daļas noformējumā (lukturu blokos), jaunus dzinējus, jaunus tehniskos risinājumus un, tā kā mašīna konstruēta uz jaunas moduļveida tehnoloģiskās platformas, francūžiem bijis iespējams izstrādāt arī 208 elektrisko versiju e-208.

Automobiļa bāze jeb par Common Modular Platform jeb CMP dēvētā moduļveida platforma ir par 30 kilogramiem vieglāka nekā līdz šim izmantotā. To Peugeot 208 dala ar Citroen DS3, kā arī gaidāmo nākamās paaudzes Opel Corsa.

Ja salīdzina ar 2012.gada modeli, jaunais 208 ir ieguvis sportiskākas virsbūves proporcijas. Tas panākts vējstiklu nedaudz pabīdot uz aizmuguri un tādējādi iegūstot garāku motora pārsegu. Jaunajam 208 ir LED lukturi, kuru grafika priekšā un aizmugurē ir līdzīgas un atgādina vidējās klases Peugeot 508 stilistiskos risinājumus. Interesantas elektriskā e-208 atšķirības pazīmes ir radiatora režģis ar virsbūves krāsas akcentiem un zīmola emblēma - lauva, kas atkarībā no apskates leņķa maina krāsu. 

Foto: Peugeot

Peugeot 208 motoru paletē ietilpst 1,2 litru trīs cilindru benzīna motors ar 75, 100 vai 130 zirgspēkiem, kā arī 1,5 litru dīzeļdzinējs ar 100 ZS. Vājākais no motoriem būs pieejams tikai ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, 100 ZS benzīna motoru varēs komplektēt ar sešu pakāpju manuālo vai astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, bet 130 zirgspēku dzinēju - tikai ar automātu. Dīzeļdzinējs tikmēr nāks komplektā tikai ar sešu pakāpju manuālo transmisiju.

Foto: Peugeot

Peugeot e-208 tikmēr paredzēts 100 kilovatu jeb 136 zirgspēku elektromotors ar 260 Nm griezes momentu, kas videi draudzīgo auto līdz 100 km/h paātrinās 8,1 sekundē. Motora barošanai e-208 grīdā ir iebūvēta 50 kilovatstundu baterija, kas teorētiski nodrošina 340 kilometru gaitas rezervi. No standarta rozetes baterijas uzlādēšana ilgst 16 stundas, savukārt no speciālās 11 kW lādēšanas ierīces - 5 stundas un 15 minūtes. Pieslēdzot mašīnu pie 100 kW lādēšanas termināla, bateriju līdz 80% līmenim var uzlādēt 30 minūtēs.

Foto: Peugeot

Mazauto salonā ir nākamās paaudzes i-Cockpit ar 3D instrumentu paneli un multimediju sistēmu, kā vadības ekrāna diagonāle ir 5, 7 vai 10 collas. Tāpat auto ir ieguvis viedtālruņa bezvadu lādēšanas paneli, aktīvo kruīza kontroli, joslu asistentu, parkošanās asistentu, aklo zonu uzraugu un citus labumus.

Pārdošanā jaunais 208 nonāks 2019.gada rudenī.

Foto: Peugeot
Uz augšu