Vēl jāpievērš dažādām uztraucošām norisēm eirozonā, it īpaši Itālijā. Tai jau pašlaik ir parādi, kā arī finanšu tirgus nestabilitāte var radīt jaunu parādu krīzi eirozonā. Līdzīgi riski bija vērojami pirms pieciem gadiem," norāda Avents, pieminot ekonomisko krīzi Grieķijā.
Runājot par valstu gatavību krīzei, Avents uzsver, ka instrumenti, kurus valdības parasti izmanto cīņai pret recesiju, šoreiz nebūs pieejami.
"Parasti ar procentu likmju celšanu ir cerība, ka tās paaugstinot, tiks veicināta izaugsme. Tomēr šoreiz tās ir pārāk zemas, līdz ar to, šādas iespējas nebūs. Tāpēc būs jāmeklē jaunas iespējas, piemēram jaunu naudas zīmju emitēšana," saka Avents.
Problēmas ir vērojamas arī politiskā līmenī. Pēdējās desmitgades laikā valstu valdības ir kļuvušas ļoti "raibas" un polarizētas, tāpēc panākt vienprātību ir kļuvis arvien grūtāk. Populistu un nacionālistu valdības arvien biežāk ignorē fiskālo disciplīnu, uzsākot dažādas dārgas programmas.
"Tas nozīmē, ka nākotnē mums jārēķinās ar jaunu politiku, jauniem tarifiem, valūtu kariem un citiem faktoriem, kas ievērojami kavēs ekonomisko izaugsmi, kā arī valdību spēju vienoties par kaut ko konkrētu.
Ideālā scenārija gadījumā valdībām ir jāsāk pārdomāt ekonomisko politiku jau šajā brīdī un jāgatavojas iespējamai krīzei. Ko mēs esam iemācījušies no iepriekšējās krīzes - zema inflācija nedod pietiekamu telpu manevriem gadījumā, ja sākas recesija," saka Avents.
Viņš uzsver, ka svarīga loma ir valstu budžetiem - valstīm jāpārtrauc viedot budžetus, kuros ir iespējama automātiska izmaksu palielināšana. Tomēr svarīgākais faktors, kas jāņem vērā valdībām - tām savstarpēji jāspēj sadarboties.
"Sadarbība ir atslēga, lai mēs neatgrieztos pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados. Toreiz bezapdomīgi tika noteiktas tarifu barjeras, uzsākti valūtu kari. Īstermiņā atsevišķām valstīm tas deva labumu, tomēr tas ātri pārvērtās postošās ģeopolitiskās sekās," pauž Avents.