Milenāļu un tai sekojošās Z paaudzes attieksme pret luksusa precēm un slaveniem zīmoliem būtiski atšķiras no iepriekšējo paaudžu skatījuma uz materiālām vērtībām. Jaunās paaudzes noraidoši izturas pret vecās pasaules uzskatiem. Tas vien nozīmē, ka tas, kas kādreiz tika uzskatīts par prestižu vai stilīgu, ”jaunās pasaules” cilvēkos izraisīs vien neizpratni un greizu smīnu.
Milenāļi "iesmej" par veco luksusu. Kādus zīmolus izvēlēsies nākotnes pircēji? (7)
Šobrīd tā sauktā Y paaudze (25-35 gadi) plus Z paaudze (5-20 gadi) kopā ir jau 2,3 miljardi, kas ir 32% pasaules iedzīvotāju. Līdz 2025.gadam mileniāļu kopskaits sasniegs pusi zemeslodes iedzīvotāju. Tas nozīmē, ka pasaules luksusa preču tirgus ir jauna izaicinājuma priekšā.
“2024.gadā 50% luksusa preču pircēju būs mileniāļi, kuru dzīves vērtības un pirkšanas paradumi ir atšķirīgi,” saka "Chopard Boutique Riga" salonnveikala pārstāve Madara Mančinska.
Jāņem vērā, ka mileniāļi ir saņēmuši mantojumā “bojātu” planētu. Viņus kopš mazotnes skar tādas tendences ar mīnuszīmi kā globālā sasilšana, novecojoša populācija, izsīkstoši dabas resursi. Tie ir izaicinājumi, kas nākamās paaudzes gaida nākotnē un arī ir iemesls tam, kāpēc šīs paaudzes noraidoši izturas pret jebkuriem vecajiem pasaules uzskatiem.
Mileniāļiem ir cita vērtību skala attiecībā pret luksusa precēm. Pētījumi rāda, ka papildus klasiskajai vērtībai – kvalitātei - Y paaudze luksusa zīmolos meklē “ekstravaganci” un “jautrību”.
Milenāļi ir pirmā paaudze, kas faktiski no dzimšanas saistīta ar tehnoloģijām. Nekad vēl pirms tam neviena demogrāfiskā slāņa ikdienas dzīve nav bijusi tik ļoti atkarīga no tehnoloģijām. Mileniāļi lielāko daļu jeb 66% pirkumu veic no viedierīces un tikai 34% - izmantojot datoru, kamēr X paaudze (36-50 gadi) pusi pirkumu izdara viedierīcē un pusi datorā.
Y paaudzes intelekta līmenis ir vēsturiski augstākais salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm.
Internets šiem cilvēkiem ir logs uz pasauli, un, pateicoties tam, viņi izvēlas ātri, dodot priekšroku tam, kas sola piedzīvojumu, un nevilcinās iegūtajā pieredzē uzreiz tiešsaistē dalīties ar citiem.
“Pēc pieredzes varu teikt, ka Instagram lietotājiem, kas galvenokārt ir Y paaudzes pārstāvji, ir svarīgi redzēt patiesus foto no reālās dzīves, nevis mārketinga materiālus. Jau tagad jūtams, ka auditorija pieprasa īstumu un arī vēlas redzēt īstus cilvēkus nēsājam “Chopard”," stāsta Mančinska.
Mileniāļi komunicē ar ironisku humoru, kuru izmanto kā protestu pastāvošajai lietu kārtībai. Jau ir pierādījies, ka sociālajos tīklos šis komunikācijas veids var kļūt par spēcīgu ieroci masu tracināšanai.
“Ņemot vērā to, ka sociālie tīkli pašlaik ir 39% luksusa preču pircēju informācijas avots numur viens, tirgotājiem jābūt ļoti apdomīgiem,” saka “Chopard Boutique Riga” pārstāve.