MINI dzima praktisku apsvērumu dēļ. 1956. gadā tā dēvētās Suecas krīzes dēļ Lielbritānijā ieviesa benzīna patēriņa ierobežojumus, proti, katram autoīpašniekam pienācās vien nedaudz vairāk par 5 litriem benzīna nedēļā. Auto ražotājs “British Motor Corporation” zibenīgi reaģēja uz ekonomiskajām izmaiņām, pārtraucot dārgu spēkratu ražošanu.
Grieķu izcelsmes angļu auto dizainers sers Aleksanders Arnolds Konstantins Isigonis 1957.gadā saņēma uzdevumu radīt mašīnu, kas vizuāli ir maza, taču spēj apmierināt vajadzības pēc praktiskuma un ietilpības. Pielāgojoties esošajiem ekonomiskajiem apstākļiem, bet neaizmirstot par dizaina nozīmi, 1959.gada pavasarī no auto rūpnīcas konveijera noripoja dvīņi – “Austin Se7en” un “Mini Minor”, tā iezīmējot “MINI Cooper” dzimšanas brīdi.
Svinot MINI 60 gadu jubileju, “Inchcape Motors Latvia” piedāvā ieskatu leģendārākajos MINI dizainos.
Ar skatu uz zvaigžņotajām debesīm
Laikā no 1963. līdz 1968.gadam tika saražoti aptuveni 60 MINI kemperi. “MINI Wildgoose” mērķauditorija bija seniori, kuri bija noguruši no uzņēmējdarbības un alka pēc bezrūpīgas dzīves. “Savvaļas zoss” lepojās ar īpaši komfortabliem apstākļiem un precīzi atainoja MINI filozofiju – radošs veids, kā izmantot mazu platību. Piemēram, 1965.gadā ražotajā kemperī bija vieta četrām personām. Maltītes varēja pagatavot uz auto esošās gāzes plīts, ceļotājiem bija pieejama arī virtuves izlietne, kā arī vieta mantām un elektriskais panorāmas logs zvaigžņotiem skatiem.