Ženēvas autoizstādē Audi parādījuši konceptuālo Q4 e-tron concept, kas sērijveida ražošanā nonāks 2020.gadā, bet pārdošanā - 2020.gada nogalē. Pilnpiedziņas automobiļa jauda ir 225 kilovatu, un tas spēj 100 km/h sasniegt 6,3 sekundēs, bet nobraucamais attālums ar pilnām baterijām sasniedz 450 kilometrus. Elektroniski ierobežotais maksimālais ātrums savukārt ir 180 km/h.
Ženēvā debitē jau piektais elektroauto, ko ražos Audi - Q4 e-tron
Audi Q4 e-tron ir piektais plānotais Audi elektroauto – Audi e-tron Latvijā būs jau aprīlī, šogad tiks prezentēts arī Audi e-tron Sportback, kā arī īpaši Ķīnas tirgum izstrādātais Audi Q2L e-tron. Savukārt četru durvju kupejas Audi e-tron GT sērijveida versiju plānots prezentēt 2020. gada otrajā pusē.
Kompakts no ārpuses, ietilpīgs salonā
Konceptauto ir 4,59 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,61 metru augsts. Kompaktais, elektriskais SUV ir veikls un daudzpusīgs automobilis, kas piemērots arī braukšanai pilsētā. Konceptauto garenbāze ir 2,77 metri, kas nozīmē visnotaļ plašu salonu. Jo īpaši plaša vieta atvēlēta pasažieru kājām – gan automobiļa priekšpusē, gan aizmugurē.
Konceptauto piedāvā arī jaunumu – lielizmēra uznirstošo displeju ar paplašinātās realitātes funkciju, kas sniedz iespēju attēlot grafisku informāciju, piemēram, pagriezienu norādes tieši uz ceļa.
12,3 collu lielais skārienjūtīgais ekrāns, kas atrodas virs viduskonsoles, palīdz attēlot un izmantot informācijas un izklaides sistēmas funkcijas. Zem tā, savukārt, atrodas klimata kontroles vadība. Ņemot vērā to, ka viduskonsole nav nepieciešama funkcionālu elementu, piemēram, ātrumu pārslēga vai stāvbremzes iedarbināšanas elementu uzstādīšanai, tā ir veidota kā ietilpīgs mantu glabāšanas nodalījums, kurā iebūvēta arī mobilā tālruņa uzlādes ligzda.
Audi Q4 e-tron konceptauto ir uzstādīta elektropiedziņas lieljaudas versija. Gan priekšējās, gan aizmugurējās ass riteņus darbina elektromotors, tātad Q4 ir elektriskā quattro pilnpiedziņa bez jelkāda mehāniska savienojuma starp asīm.
Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, Audi Q4 e-tron konceptauto vairumā situāciju izmanto tikai aizmugurējo elektromotoru.
Ja braukšanas laikā ir nepieciešama lielāka jauda, nekā spēj nodrošināt aizmugurējais elektromotors, elektriskā pilnpiedziņa griezes momenta pārdalei pēc vajadzības izmanto priekšējo motoru.
Aizmugurējā elektromotora veiktspēja ir 150 kW un 310 Nm, savukārt priekšējais motors nodrošina attiecīgi līdz 75 kW un 150 Nm. Sistēmas kopējā jauda savukārt ir 225 kW, kas atbilst 306 ZS.