Elektroenerģijas tirgotājs "Enefit" šodien sācis elektroenerģijas tirgošanu Latvijas mājsaimniecībām un klientiem piedāvās divus produktus, pārdodot elektrību par vairumtirgus cenām, šodien žurnālistiem pastāstīja "Enefit" Mājsaimniecības segmenta vadītājs Mārtiņš Vancāns.
"Enefit" piedāvās elektroenerģiju par vairumtirdzniecības cenām (1)
"Enefit" valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers pastāstīja, ka uzņēmums Latvijā darbojās 12 gadus, bet līdz šim ar elektrību un dabasgāzi apkalpoja biznesa klientus. "Mēs ļoti labi pārzinām Latvijas tirgu, un tas mums dod priekšrocības," stāstīja Bethers, norādot, ka pērn uzņēmuma apgrozījums bija 60 miljoni eiro, un 17 000 klientu tika piegādāta vairāk nekā viena teravatstunda (TWh) elektroenerģijas, kas ir 15% no kopējā Latvijas elektroenerģijas patēriņa.
Jautāts, kāpēc "Enefit" tieši tagad ir izlēmis ienākt mājsaimniecību tirgū, Bethers aģentūrai LETA pastāstīja, ka uzņēmums ilgstoši pēta klientu attieksmi pret tirgotāja maiņu, un pašreiz gatavība un zināšanas ir augušas. "Mēs redzam, ka praksē tirgotāju maiņas aktivitāte ir pieaugusi, un tā ir viena būtiska pazīme, ko mēs mērām, kad izvēlamies, kuros tirgos vēlamies strādāt. Otra ir mūsu iekšējā gatavība - esam strādājuši pie vienotas platformas visos sešos tirgos, kuros darbojamies, un tagad šī platforma ir gatava. Esam sākuši darbu Somijas, Zviedrijas un tagad arī Latvijas klientu apkalpošanā, un tas ir iekšējais faktors, lai mēs varētu efektīvi un moderni apkalpot lielu skaitu klientu. Pašreiz mums tāda kapacitāte ir," pauda Bethers.
Vancāns pastāstīja, ka "Enefit" pusgadu ir gatavojies ienākšanai mājsaimniecību tirgū. Viņš teica, ka pērn Latvijā savu tirgotāju ir nomainījuši 6% mājsaimniecību, savukārt biznesa segmentā tie ir 18,7%. Pirms produkta piedāvāšanas "Enefit" ir veicis pētījumu, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā. Tajā tika secināts, ka aptuveni trešdaļa elektroenerģijas pircēju ir neapmierināti ar tirgotāju. Galvenokārt tas ir cenas, attieksmes un sarežģīto tarifu un līgumu dēļ.
Vancāns pauda, ka "Enefit" piedāvās divus produktus - "Dinamiskais" un "Fiksētais". Abiem produktiem ir noteikta vienāda apkalpošanas maksa - divu eiro apmērā. Savukārt patērētā elektrība tiek pārdota par vairumtirgus cenām, bez pievienota uzcenojuma par katru patērēto kilovatstundu, tādējādi nodrošinot, ka "Enefit" nav ieinteresēta lielākā klienta enerģijas patēriņā. Vienīgā atšķirība, ka izvēloties "Dinamisko" produktu, elektrības cena mainīsies, sekojot biržas svārstībām, bet, izvēloties "Fiksēto" produktu, elektrības cena tiks noteikta nemainīga uz visu līguma periodu, atbilstoši tā brīža aktuālajām nākotnes cenām vairumtirgū. "Enefit" piedāvājumā neietver nekāda veida līgumsodu vai citas papildu izmaksas. Tādējādi klienti varēs jebkurā brīdī brīvi izvēlēties un mainīt izvēlēto produktu vai papildpakalpojumus.
"Enefit" Mājsaimniecību segmenta vadītājs pastāstīja, ka, ņemot par piemēru mājsaimniecību ar 450 kilovatstundu (kWh) ikmēneša patēriņu, var aprēķināt, ka salīdzinājumā ar pašlaik tirgū populārākajiem fiksētas cenas līgumiem "Enefit" "Fiksētais" produkts ļautu ietaupīt līdz 91 eiro gadā. Savukārt biržas cenai piesaistīto produktu konkurencē "Enefit" "Dinamiskais produkts sniegtu vismaz 22 eiro ietaupījumu gadā.
Pakalpojuma apkalpošanas maksa ir divi eiro mēnesī, bet katram papildu objektam - klients saņem apkalpošanas maksas atlaidi 50% apmērā. Turklāt līgumā klientiem nebūs paredzēti sodi līguma laušanas vai produkta maiņas gadījumā, skaidroja Vancāns.
Jautāts, kā, piedāvājot klientiem iegādāties elektroenerģiju par vairumtirgus cenām, uzņēmums pelnīs, Vancāns aģentūrai LETA pastāstīja, ka uzņēmuma peļņa veidosies no apkalpošanas maksas, kas ir divi eiro mēnesī.
Uzņēmums piedāvās vairākus papildproduktus - produkta "Dinamiskais" klienti par vienu eiro mēnesī varēs iegādāties apdrošināšanu, ar kuru "Enefit" garantēs, ka cena nepārsniegs noteiktu līmeni, bet, ja pārsniegs, uzņēmums to kompensēs. Savukārt visiem klientiem būs iespējams par vienu eiro mēnesī iegādāties zaļo enerģiju - tas nozīmē, ka klients zinās, ka viņa nopirktā enerģija ir saražota no atjaunīgiem energoresursiem. Turklāt par vienu eiro mēnesī varēs iegādāties elektroierīču apdrošināšanu, kas nozīmēs, ka visas klienta elektroierīces ir apdrošinātas pret bojājumiem, ko varētu radīt strāvas traucējumi.
"Fiksētais" produkta līgums tiek slēgts uz diviem gadiem. Vancāns pastāstīja, ka brīdī, kad ar klientu tiek noslēgts līgums, tas nosacītais elektroenerģijas apjoms tiek nopirkts divus gadus uz priekšu. "No vienas puses mēs riskējam, jo klients var aiziet prom un līgumsoda nav, bet mēs ticam, ka serviss un viss pārējais palīdzēs saprast klientiem, ka nav vērts," stāstīja Vancāns.
Vancāns pastāstīja, ka uzņēmums izstrādājis arī mobilo aplikāciju, kurā klienti varēs detalizēti apskatīt savu patēriņu, aktuālo biržas cenu, ievadīt skaitītāju rādījumus un apskatīt noslēgtos līgumus.
Bethers pauda, ka turpmāk uzņēmums turpinās strādāt pie plašāka tehnisko risinājumu klāsta un izstrādās dabasgāzes piedāvājumu Latvijas mājsaimniecībām.
"Enefit" mērķis ir iegūt 10% no mājsaimniecību elektroenerģijas tirgus. Jautāts, cik ilgā laikā šo mērķi plānots sasniegt, Bethers pauda, ka konkrētu termiņu nenosauks, jo uzņēmums pašreiz startē un no klientiem redz lielu interesi, kas bija arī sagatavošanās periodā. "Es domāju, ka mēs jau tuvākā mēneša laikā piesaistīsim 1000 klientu. Mēs esam piedāvājuši jau proaktīvi sazināties ar mums un esam noslēguši vairākus simtus līgumu," stāstīja Bethers.
"Enefit" reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7,484 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2017.gadā bija 46,325 miljoni eiro, bet peļņa - 1,079 miljoni eiro.
"Enefit" pieder Igaunijā reģistrētam uzņēmumam "Eesti Energia Aktsiaselts".