Viņš uzsver, ka "Rīgas satiksmes" patlaban izmantotā e-talona norēķinu sistēma ir novecojusi un darbojas tikai dažās valstīs pasaulē. "Tā neatbalsta bezkontakta maksājumu kartes. Ārzemnieks, atlidojis Rīgas lidostā, sabiedriskajā transportā ar bankas karti nevar norēķināties. Viņam jāmeklē, kur nopirkt e-talonu," problēmas būtību ieskicē Matīss.
Viņš piebilst, ka skolēni un studenti Rīgas sabiedriskajā transportā nākotnē kā uzskaites rīku varētu izmantot savas ISIC kartes, savukārt valsts kompensēto braucienu uzskaitei varētu kalpot bezkontakta identifikācija ar eID karti, pie kā patlaban strādājot Autotransporta direkcija. Pašreizējā e-talonu sistēma eID kartes neatbalstot.
Matīss atgādina, ka līgums par e-talona sistēmas uzturēšanu beidzas pēc gada un desmit mēnešiem, tāpēc ir jāsāk veidot jaunu sistēmu, lai tā varētu darboties no 2021.gada 1.janvāra.
"Mans viedoklis bija, ka norēķinu sistēmai jābūt atvērtai, atklātai, lai autobusā un trolejbusā, tāpat kā jebkurā veikalā, varētu norēķināties ar bezkontaktu karti. Tai skaitā arī ar mobilajiem maksājumiem - pasažieru vilcienā var norēķināties ar "Mobilly", bet Rīgas sabiedriskajā transportā nevar. Tas pats attiecas uz maksu par autostāvvietu - "Rīdzinieku kartes" īpašnieki ar 20% atlaidi var norēķināties tikai ar "Rīgas satiksmes" lietotni. Tas ir jārisina," intervijā laikrakstam pauž nu jau bijušais RS vadītājs.