Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

FOTO: McLaren Senna GTR jeb ātrākais McLaren ārpus Formula 1

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR Foto: McLaren Automotive

Gadu pēc tam kā McLaren Senna GTR tika prezentēts kā konceptauto, tas kļuvis par reāli iegādājamu automobili. Tiesa gan, to lietot atļauts tikai slēgtās trasēs.

McLaren Senna GTR ir veidots, par pamatu ņemot ielas McLaren Senna. Taču, tā kā uz slēgtām trasēm paredzētiem auto neattiecas virkne nosacījumu, kas jāievēro, izstrādājot ielas mašīnas, GTR modifikācija ir krietni vien pārāka.

Pirmkārt automobilim uzstādītais 4 litru V8 twin-turbo motors attīstīta 825 ZS jeb par 25 ZS vairāk nekā standarta Senna. Maksimālais griezes moments tikmēr ir apaļi 800 Nm. Tāpat būtiski, ka GTR modelis sver tikai 1188 kilogramus, kā dēļ īpatnējā jauda ir 694 zirgspēki uz tonnu. Tas ir vairāk nekā jebkuram citam ielas vai sacīkšu auto, ko šobrīd piedāvā McLaren.

>>Vācietis ekskluzīvo McLaren Senna sasit uzreiz pēc iegādes

Raksta foto
Foto: McLaren Automotive

Kāda ir mašīnas dinamika, nav zināms, taču McLaren norāda, ka GTR arī aerodinamikas ziņā ir ievērojami pārāks par ielas Senna. Proti, GTR aerodinamiskais piespiedējspēks pārsniedz tonnu, kamēr standarta modelim attiecīgais rādītājs pie 250 km/h ir 800 kilogrami. Šajā rādītājā GTR pārspēj parasto Senna visos ātrumos, proti, sacīkšu automobiļa virsbūves elementi spēj ģenerēt līdzvērtīgu piespiedējspēku ātrumā, kas ir par 15% zemāks.

Raksta foto
Foto: McLaren Automotive

Kopumā McLaren izlaidīs tikai 75 Senna GTR, un visi tie jau ir pārdoti, lai gan bāzes cena  bez nodokļiem ir 1,1 miljons sterliņu mārciņu (1 279 000 eiro). 

Raksta foto
Foto: McLaren Automotive
Uz augšu