Anrijs Matīss šos iepirkumus apturēja, patlaban notiekot sarunas soda naudas piedziņas jautājumos par laikus nepiegādātiem transportlīdzekļiem. Neoficiāli zināms, ka kompānijai “Solaris” banka atsaukusi finansējumu 88 autobusiem, un nav zināms, vai uzņēmums vispār būs spējīgs saistības izpildīt līdz galam.
Kā apliecina Matīss, viņš paguvis uzteikt divus iespaidīgus līgumus. Bijušā partijas Gods Kalpot Rīgai biedra Aleksandra Krjačeka firma “Alkom-Trans” vairs nepiegādās Rīgas satiksmei rezerves detaļas jaunajiem tramvajiem. Tāpat uzteikts ar uzņēmēju Māri Martinsonu saistītais divu miljonu līgums ar “Lucidus” .
“Mēs ķērāmies klāt, pirmkārt, tiem līgumiem, par lielām summām, kas bija saistīti ar kriminālprocesā iesaistītām personām. Mēs uzteicām līgumu ar “Lucidus”, uzteicām līgumu ar “Alkom trans”, norāda Matīss.
Raidījums akcentē, ka satraucoši ir arī “Ernst&Young” otrajā ziņojumā minētie atklājumi. “Rīgas satiksme” izrādās lāpījusi caurumus budžetā uz bankā aizņemtu līdzekļu rēķina, kas domāti zemās grīdas tramvajiem un Ūdeņraža projektiem. Nauda tērēta algu izmaksai un citiem operatīvajiem izdevumiem. Kredītprocentos vien pēdējos gados maksāts pusmiljons eiro, turklāt pastāv risks, ka komercbankas varētu atsaukt naudu, jo tā netiek tērēta paredzētajiem mērķiem.
Investīcijas tiek piešķirtas kaut kādiem konkrētiem mērķiem, transportam , kaut ko uzbūvēt, ja tas tiek izlietots tekošiem izdevumiem vai algu izmaksai, tas ir absolūti nepieņemami! Tā tas nedrīkstētu būt. Un tas nav pieļaujams.
Tajā pašā laikā “Rīgas satiksmei” ir izdevumu pozīcijas, kur ir ne vien apšaubāma to lietderība, bet pastāv aizdomas, vai pakalpojumi nav bijuši fiktīvi. Transportlīdzekļu apdrošināšanai gadā tērēti divi miljoni, no kuriem pusi apdrošināšanas prēmijās saņem “Baltijas apdrošināšanas nams” (2017. gadā 1,1 miljons; 2018.gadā 1,2 miljons ). Kā BAN patiesais labuma guvējs norādīts Rīgas mēra Nila Ušakova bijušais padomnieks Ēriks Teilāns.