Ar Igaunijas miljonāra Oļega Osinovska līdzdalību pagājušajā nedēļā reģistrēta kompānija SIA "Maskavas iela 463", liecina "Firmas.lv" informācija.
Ar Osinovska līdzdalību pagājušajā nedēļā reģistrēta kompānija "Maskavas iela 463"
Jaundibinātās kompānijas pamatkapitāls ir 2,5 miljoni eiro, bet tās vienīgā īpašniece ir SIA "BRC", kas savukārt pieder Igaunijas "Balti Realiseermiskeskus". Pēc "Firmas.lv" datiem, kā vienīgais "Maskavas iela 463" patiesā labuma guvējs minēts Osinovskis, taču kā "BRC" patiesā labuma guvēji minēti Osinovskis, Tarmo Rotemans (Tarmo Rooteman) un Marts Tomings (Mart Tooming).
Kompānijas "Maskavas iela 463" vienīgā valdes locekle ir Natālija Petrova, kura ir arī "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" valdes locekle.
Komercreģistrā kompānija "Maskavas iela 463" iegrāmatota ceturtdien, 7.martā. Tās juridiskā adrese ir Maskavas iela 463, Rīgā, kas ir arī "BRC" juridiskā adrese.
"BRC" pamatdarbība ir saistīta ar lietotu automašīnu tirdzniecību. Kompānija reģistrēta 1998.gadā, un tās pamatkapitāls ir 746 396 eiro. 2017.gadā "BRC" apgrozījums bija 8,183 miljonu eiro apmērā, bet peļņa - 64 990 eiro.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Osinovskis un "Latvijas dzelzceļa" bijušais valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis apsūdzēti par kukuļošanu. Atbilstoši apsūdzībai Osinovskis 2015.gada vasarā nodevis Magonim aptuveni 500 000 eiro kukuli saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" daudzmiljonu iepirkumu - vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma "Skinest Rail". Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Apsūdzībā minēts, ka laikā no 2014.gada beigām līdz 2015.gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvju tikšanos ar toreizējo "Krievijas dzelzceļa" vadītāju Vladimiru Jakuņinu.
Daugavpils rūpnīca 2014.gadā nosūtījusi vēstuli "LDz ritošā sastāva servisam" un "LDz Cargo", piedāvājot septiņas lietotas "2TE116" sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014.gadā "Skinest Rail" bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015.gada sākumā "LDz Cargo" tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras "2TE116" tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai "Skinest Rail", taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu. Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis lūdzis Magoni samazināt kukuļa summu un panākta vienošanās par pusmiljonu eiro, iepriekš rakstīja žurnāls "Ir".