Jaunā Sportage augstākais izpildījums demonstrē īstenu modeļa briedumu.
TVNET tests: Kia Sportage 2.0 CRDi Mild Hybrid (1)
Kad Kia Sportage pirms trim gadiem sāka dzīves gaitas pašreizējā veidolā, ne viss noritēja gludi - vismaz sākumā. Pirmais brauciens radīja iespaidu, ka Kia pārlieku koncentrējusies uz dizainu un "gadžetiem", automobiļa pamatvērtības atstājot otrā plānā. Tomēr Sportage brīnumātri pārslimoja necilās "bērnu slimības" un šobrīd ieņem visai pamanāmu vietu kompakto SUV tirgū. Tad nu Kia ir laiks atvilkt elpu un padomāt par uzlabojumiem.
Kas tas ir?
Kia Sportage ceturtās paaudzes uzlabotais jeb "facelift" modelis nāca klajā ar pilnībā jaunu LED optiku, kura noteikti izskatās šikāk par iepriekšējo, taču, kā izrādās, ceļu apgaismo ne obligāti labāk par iepriekšējām ksenona spuldzēm. Dārgākās komplektācijas atšķiras no citām arī ar bagātīgāku pretmiglas lukturu kompleksu. Izmēri un salona arhitektūra ar lielām, rindās izkārtotām pogām un krāsainiem displejiem palikusi gandrīz nemainīga, taču Sportage papildināts ar jaudīgāku bezvadu lādētāju, platāku centrālo infoekrānu, papildu apsildes iespējām, jauniem disku modeļiem un citiem nenozīmīgiem sīkumiem. Atslēgas breloks, instrumentu panelis un paplikais ventilācijas bloks aizmugurē palikuši bez izmaiņām.
"Kā, un viss?" izsauksies kāds prasīgāks automobiļu patērētājs. Lai gan "feisliftam" ar kosmētiskiem uzlabojumiem pilnībā pietiek, tas tomēr nav viss, jo Sportage faktiski ir pilnīgi jauna dzinēju gamma. 1,7 un vājāko 2 litru dīzeli jau pirms modernizācijas klusiņām aizstāja viens 1.6 CRDi ar 115 vai 136 zirgspēkiem. Benzīna motoru saimniecību dala lēts 1.6 GDI un otrais jaudīgākais Sportage dzinējs vispār - 1.6 T-GDI turboagregāts ar 177 zirgspēkiem. Barības ķēdes pašā augšā gozējas svarīgākais jaunpienācējs Sportage motorizācijā - 2 litru CRDi dīzelis ar mild hybrid iekārtu un solīdiem 185 zirgspēkiem. Tie ir tik solīdi, ka šādu Kia ražo tikai ar 4x4 piedziņu un - atšķirībā no jaudīgākā turbobenzīna - ar astoņātrumu automātisko pārnesumkārbu DCT divsajūga vietā.
Kā tas brauc?
Dārgākā Sportage spēka iekārtas salikumā svarīgākās sastāvdaļas ir "maigais hibrīds" un astoņātrumu "automāts", jo dīzeļdzinēju ar šādu jaudu Kia pazina arī agrāk. Ieguvumi no šādiem pilnveidojumiem atkarīgi no tā, ko gaidāt no ierīces ar nosaukumu Mild Hybrid. Faktiski tas ir tas pats starteris/ģenerators, taču ar tam pieslēgtu nelielu, bagāžniekā paslēptu gaitas akumulatoru. No bremzēšanas un ripošanas no kalna uzkrātās enerģijas nepietiek braukšanai ar tīru elektrību, taču ir gana, lai samazinātu momentāno degvielas patēriņu izkustoties un citās enerģētiski neizdevīgās epizodēs.
Tomēr Kia solītais degvielas patēriņš 5,4 - 6,2 litri uz 100 km negribēja un negribēja doties rokās. Korejiešu dzinēji reti izceļas ar ārkārtīgu ekonomiskumu, un gaidīt brīnumu no SUVa, kas pilns ar ekstrām un stāv uz 19 collu veltņiem, laikam ir naivi. Laika gaitā noskaidrojās, ka degvielas taupīšanas algoritmu nav īsti aprobējusi pārnesumkārba, - vai gan citādi Kia Sportage izrādītos taupīgāks, braucot Sport režīmā? Standarta iestatījumos vadības bloks cenšas auto izkustināt tik augstā pārnesumā, kas aizvaino pat dīzeļa apjomīgo griezes momentu, un tas aiz bēdām sāk dzert - vairāk dīzeļdegvielas, protams.
Kas to pirks?
Kas tad iznāk - esam turpat, kur pirms trim gadiem, tikai ar jaunām lampām? Nekādā gadījumā. Jaunā Sportage izaugsmes īstā vērtība nav saskatāma ar aci vai izmērāma sekundēs un litros. Pēdējos gados Kia R&D nodaļa papildināta ar vērtīgiem kadriem no vācu autobūves. Iepriekšējā Sportage prezentācijā no BMW M flotes pārvilinātais šasiju guru Bīrmans atklāti pateica, ka nav paspējis izmainīt jau gatavā modeļa piekarē un stūres iekārtā visu, kas viņaprāt tur ir greizi. Bail pat domāt, kā būtu braucis un stūrējies 2015. gada modelis, ja nebūtu ieviestas pēdējā brīža korekcijas. Alberta Bīrmana komandai bija trīs gadi, lai sagatavotu pilnīgi jaunu amortizatoru, atsperu un visa pārējā komplektu Sportage "feisliftam," - un tas viss strādā.
Pavadot pie jaunā Sportage stūres ilgāku laiku, uzstājīgi jūtams tehnoloģisks briedums, kas parasti raksturīgs tikai senām automarkām ar ārkārtīgi atbildīgu, pat sīkumainu attieksmi pret jebkuru konstrukcijas niansi, kā arī pietiekami plašu pieredzi un resursiem, lai šīs nianses realizētu. Īsāk sakot, Sportage beidzot patiešām brauc, nevis pārvietojas. Un tieši tas, nevis mīkstais hibrīds vai lustru komplekts bamperī ir tas, kā dēļ ir vērts par Kia Sportage maksāt 36 tūkstošus eiro.
Kia Sportage sākuma cena ie 18 990 eiro, 2.0 CRDi Mild Hybrid - no 30 990 eiro, demoautomašīnas GT-Line TX cena bez papildaprīkojuma - 35 990 eiro.