Pētnieku mērķis bija izmērīt, cik ļoti smadzenes uztvēra vardarbīgās ainas fotogrāfijās, un noskaidrot, kā attiecīgā mūzika ietekmē jūtīgumu pret vardarbību.
Lai pārbaudītu dažāda veida mūzikas iespaidu uz cilvēku, zinātnieki dalībniekiem atskaņoja arī krasi pretēja veida dziesmas minētajai “Bloodbath” kompozīcijai.
“Mēs izmantojām Farela Viljamsa dziesmu “Happy”,” teica pētnieki.
Abas šīs kompozīcijas katram dalībniekam tika atskaņotas austiņās, kamēr tie aplūkoja divus attēlus – katru savai acij. Vienā attēlā bija vardarbīga aina, piemēram, uzbrukums cilvēkam uz ielas, bet otrā attēlā bija kaut kas neitrāls, piemēram, pa ielu ejoši cilvēki.
“To dēvē par binokulāro konkurenci. Šī testa pamats ir tāds: ja cilvēkam vienai acij pretī ir neitrāla fotogrāfija, bet otrai vardarbīga, tad cilvēks tiecas vairāk skatīties uz vardarbīgo attēlu.”
“Smadzenes vardarbīgo ainu cenšas uztvert vairāk, jo tas ir drauds. Ja nāves metāla cienītāji būtu mazāk jūtīgi pret vardarbību, tad eksperimenta rezultāti būtu citādi, tomēr visi pētījuma dalībnieki uzrādīja līdzīgus testa rezultātus,” skaidroja Tompsons.
Ko par šo visu domā grupa “Bloodbath”
“Man nav nekādu iebildumu, ka zinātnieki izmantoja mūsu skaņdarbu tādā veidā. Mūsu teksti, kā pierādīts arī pētījumā, ir vienkārši nekaitīga izklaide. Principā šī dziesma ir populārās 80. gadu filmas audioversija,” skaidroja grupas solists Niks Holmss.
Holmss arī piebilda, ka lielākā daļa nāves metāla fanu ir inteliģenti, dziļdomīgi cilvēki, kuriem vienkārši ir kaislība pret šāda veida mūziku.
Kāpēc šis pētījums ir svarīgs
Profesors Tompsons stāstīja, ka šis atklājums varētu nomierināt dažus satrauktus vecākus vai reliģiskus grupējumus, kas raizējas par bērnu labklājību.
Skatoties plašākā mērogā, līdz vardarbībai var novest nevis mūzika, bet tieši sabiedrības neizpratne un skopās zināšanas par alternatīvo kultūru.
“Es šā skaņdarba tekstu pats nerakstīju, tomēr es būtu pamatīgi izbrīnīts, ja kāds to noklausītos un izjustu vēlmi, lai viņu apēd kanibāls,” piebilda Holmss.