Svētdien Etiopijā avarējušās lidmašīnas pilots neilgi pēc pacelšanās "paniskā balsī" lūdzis atļauju atgriezties lidostā, piektdien vēsta laikraksts "The New York Times".
Laikraksts: Etiopijas lidmašīnas pilots panikā lūdzis atļauju veikt ārkārtas nosēšanos (1)
Gaisa satiksmes kontrolieri pamanījuši, ka lidmašīna maina trajektoriju uz augšu un uz leju par vairākiem desmitiem metru, turklāt tas noticis neparasti lielā ātrumā, vēsta laikraksts, atsaucoties uz cilvēku, kurš iepazinies ar svētdienas reisa komunikāciju datiem.
Kā sacīja lidsabiedrības "Ethiopian Airlines" preses sekretārs, pilotam dota atļauja atgriezties, tomēr jau dažas minūtes vēlāk lidmašīna nogāzusies netālu no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas.
Aviolainera lidojuma dati un balss ieraksta aparāti ir Francijas varasiestāžu rīcībā, kas veiks to analīzi.
Lai identificētu upurus, Etiopijā amatpersonas sākušas iegūt DNS paraugus no upuru tuviniekiem.
Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas "Ethiopian Airlines" pārtrauca reisus ar visām šā modeļa lidmašīnām.
Savukārt pagājušā gada oktobrī cita lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās gaisā no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.
Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.
Daudzas pasaules valstis, arī ASV, pēc Etiopijas aviokatastrofas aizliegušas turpmāk lidojumos izmantot "Boeing 737 Max 8" lidmašīnas.