TVNET tests: Porsche Macan 2.0L turbo

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Porsche, TVNET kolāža

Vai Porsche ar četrcilindru dzinēju vēl joprojām ir Porsche? Atbildi sniedz testa brauciens ar jauno Macan.

Porsche līdz šim bija veiksmīgi izdevies kaut kā izlocīties no visaptverošā "downsizing" un paturēt vismaz sešu cilindru dzinējus arī zemākajās modeļu līnijās. Tomēr WLTP un gaidāmās CO2 pazemināšanas mākonis pamazām sabiezē arī virs neaizskaramās Volkswagen grupas divīzijas - un nākas vien meklēt alternatīvas ar vismaz formāli zemākiem izmešiem, nekā ģenerē jaudīgie V6. Turklāt Macan, tāpat kā citiem "civilajiem" Porsche, vairs nav Rietumeiropā tik iecienītā dīzeļdzinēja. Un, ja jau Porsche 718 var iztikt ar četrcilindru "bokseri", tas jāspēj arī no Audi Q5 būvētam krosoveram ar gandrīz Audi motoru.

Kas tas ir?

Rindas četrcilindru dzinējs ar 1984 ccm tilpumu un 252 ZS jaudu Macan bija arī agrāk, taču saprotamu iemeslu dēļ nebija sevišķi pieprasīts. Pamatīga modernizācija kļuva par lielisku iemeslu atgriezties pie neērtās tēmas, jo jaunais 2 litru turbo ir pamatīgi "pārlasīts", atšķiras ar nedaudz zemāku jaudu, 245 ZS, toties efektīvāk izmantojamu apgriezienu diapazonu un - voila! - cieto daļiņu filtru.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pats automobilis vietām šķiet radīts pilnīgi no jauna, it sevišķi skatā no aizmugures, kuru šķērso neatkārtojama seksapīla piesātināta lukturu josla. Priekšā savukārt iekārtojušās LED matricas (par piemaksu, protams), kuru gaismas kūļa ģeometrija un ceļa izgaismojums ir labākais, kādu nācies redzēt pēdējā laikā. Diemžēl prožektoriem ir savas blaknes: tuvās gaismas kūlis atrodas ļoti augstu, kamdēļ, braucot ar jauno Macan, ne reizi vien izpelnījos sašutušu pretim mirkšķināšanu - un ne tikai no pavecu Audi pilotiem.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Porsche Macan arī pirmajā izlaidumā izdevās pietiekami atlētisks, tāpēc viss, ko Porsche varēja darīt, ir piešķirt vēl lielākus diskus un paplatinātu aerodinamisko komplektu - nu ja, par atsevišķu piemaksu. Macan kabīne ir medusmaize tiem, kurus neuzrunā akmens memoriālam līdzīgās skārienjutīgās plaknes Cayenne, Panamera un jaunā 911 kokpitos. Macan "torpedo" joprojām bagātīgi klāj dažnedažādas fiziskas podziņas, kuras laiku pa laikam gribas nospiest tāpat vien - tāpēc, ka patīk. Vēl Macan ir jauna stūre un lielāks multimediju displejs, ar tādu pašu programmatūru kā lielajiem Porsche. Līdz ar to vadītāja vieta ir lieliski noformēta un aprīkota, turklāt ieturēta ārkārtīgi sportiskā garā. Ja ir noskaņojums, var iekārtoties tā, ka stūre atrodas pilnīgi vertikāli kā sacīkšu mašīnā un labā roka precīzi sasniedz garu, mehāniski pārbīdāmu PDK pārnesumkārbas sviru. Vrummm!!!

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kā tas brauc?

Ne reizi dzīvē neesmu sastapis Porsche automašīnu, kas brauktu štruntīgi, un Macan noteikti nav izņēmums. Mazāku gabarītu un masas dēļ tas šķiet izveicīgāks un straujāks nekā Cayenne, lai gan dinamiskā distance starp divlitru Macan un Cayenne S ir Lielā kanjona mērogos, - un stāsts pat īsti nav par "liekiem" 200 zirgspēkiem. Macan no paša sākuma tika selekcionēts kā cita šķirne - citai, lai gan nebūt ne īpaši sieviešu auditorijai. Jaunais Macan vēl vairāk iebrauc Cayenne prestiža teritorijā, vienlaikus saglabājot cienījamu distanci - kas atļauts Jupiteram, nav atļauts Vērsim. Bažas par necilā dzinēja neatbilstību statusam un ambīcijām piepildās tikai daļēji. Paātrinājums varbūt nav īsti Porsche cienīgs, toties automašīnai ir viegla priekša, un Porsche šasiju faķīri nav palaiduši iespēju izmantot izsvarojuma nobīdi savā vai drīzāk braucēja labā.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pie Macan stūres piedzīvoju tādus brīžus, ka šķita - zem pārsega vispār nav nekā un mēs traucamies uz priekšu, zvaigžņu putekļu dzīti. Esmu pārliecināts, ka Macan S ar tā V6 izjūtas ir citādas, lai gan tāpat pa savam kaifīgas, bet - atklātos ūdeņos, t.i., uz lielceļa. "Mazais" Macan savukārt ir ļoti piemērots pilsētas/piepilsētas satiksmei, jo dzinējs ļoti ātri iegriežas, bet 7 pārnesumu PDK paveic pārējo. Tā nu Macan 2.0 savieno paātrinājumu līdz 100 km/h 6,7 sekundēs (dabā šķiet ilgāk) un savam raksturam pieticīgu degvielas patēriņu: 8 - 10 l/100 km. Pielieciet tam visam klāt nu jau mazliet vecmodīgo ne-elektronisko PDK sviru, un jūsu priekšā ir gatava recepte pēdējam "analogajam" Porsche pasaulē.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Tā kā Latvijas premium SUV tirgū vērojama izteikta novirze uz lielajiem modeļiem, viegli palaist garām faktu, ka Macan kopš pirmā izlaiduma gada ir Porsche bestsellers. Pēc brauciena ar jauno Macan esmu pilnīgi pārliecināts, ka tāds tas arī paliks, turklāt masīvā, gaisa atveru pārņemtā deguna, silueta un prasmīgo detaļu dēļ tas pat vairāk izskatās pēc "īsta" Porsche nekā Cayenne. Diemžēl Macan ir arī īsta Porsche cena, kas no aptuveni 60 tūkstošiem eiro spēj izaugt līdz graujošiem 92 000 eiro.

Porsche Macan 2.0L sākuma cena ir 59 532 eiro.

Uz augšu