Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Etiopijas un Indonēzijas “737 MAX” katastrofās vērojamas nepārprotamas līdzības (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Lidojuma informācija no pirms nedēļas avarējušās Etiopijas aviokompānijas “Ethiopian Airlines” lidmašīnas, ļauj vilkt skaidras paralēles par pagājušā gada oktobrī piedzīvoto aviokatastrofu Indonēzijā, paziņojusi Etiopijas Transporta ministrija.

Abās avarējušās lidmašīnas bija “Boeing 737 MAX 8”. Šo lidaparātu izmantošana pēc Etiopijas katastrofas ir pārtraukta.

Kā ziņots, 10.martā Etiopijā avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā.

Savukārt Etiopijas transporta ministrs Gagmavits Mogess svētdien paziņoja, ka sākotnējais ziņojums par avārijas iemesliem tiks publiskots 30 dienu laikā, vēsta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.

Ministrs uzsvēra, ka saskaņā ar sākotnējo informāciju, Etiopijas un Indonēzijas katastrofu apstākļi ir ļoti līdzīgi.

Abu lidmašīnu melnās kastes fiksējušas straujas lidmašīnu augstuma izmaiņas, neierasti bieži samazinot un palielinot augstumu.

Savukārt pagājušā gada oktobrī Indonēzijas lidsabiedrības “Lion Air” lidmašīna "737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu, iepriekš ziņoja LETA.

Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "737 MAX 8" un "737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.

ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu