Ikdienā, strādājot ar klientiem vai kolēģiem, katrā atsevišķā indivīdā jācenšas izvērtēt tās pazīmes, kas raksturīgas konkrētajai personai, lai spētu izveidot veiksmīgu komunikāciju. Katrs mēs esam cilvēks, neatkarīgi no tā, kādos apstākļos vai situācijā tiekamies. Uz katru satikto cilvēku jāraugās kā uz cilvēku, nevis, piemēram, kā uz veiksmīgu biznesa darījumu vai potenciālo sadarbību.
Galvenais darba resurss - cilvēka prāta spējas
Daudzi darbi savulaik tika veikti monotoni, domājot tikai par to izpildi un nepievēršot īpašu uzmanību cilvēka produktivitātes veicināšanai - tagad situācija ir mainījusies. Šis neapšaubāmi ir tehnoloģiju laikmets, procesi tiek automatizēti, tiek ieviestas arvien jaunas iekārtas, kas daudzus darbus spēj paveikt mūsu vietā, bet darbus, kur nepieciešams augsts intelekta līmenis, joprojām veic cilvēki un galvenais resurss ir cilvēka prāta spējas.
Tāpēc nepieciešams domāt un vadīt savus darbiniekus tā, lai šis resurss nepārtraukti būtu uzlādēts. Ir jābūt darba efektivitātei - ja darbinieks nejutīsies komfortabli vai viņam būs sliktas attiecības ar darba devēju, tad arī darba kvalitāte kritīsies. No darbinieka nevar iegūt maksimālu atdevi un rezultātu, ja nav zināms, ko šis darbinieks, konkrēti kā indivīds, var sniegt un ko darba devējs var sniegt viņam.
Cieņa un sapratne - veiksmīgas komunikācijas atslēga
Nav nozīmes, kādā profesijā cilvēki strādā, - komunikācijas loma ir būtiska jebkurā sfērā. Pret visiem jāizturas vienlīdzīgi, neatkarīgi no tā, kas ir sarunas partneris. Kolēģis, padotais, sadarbības partneris vai kāds tikko satikts cilvēks - pret ikvienu jāprot izturēties ar cieņu, sapratni un pieklājību.