Kad ASV Federālās Aviācijas pārvalde (FAA) paziņoja par lēmumu apturēt lidmašīnu "Boeing 737 MAX" izmantošanu, tā uzsvēra, ka vērojamas līdzības starp šomēnes notikušo aviokatastrofu Etiopijā un lidmašīnas nogāšanos Indonēzijā pirms aptuveni sešiem mēnešiem. Līdzīgu viedokli pauda arī Etiopijas Transporta ministrija, norādot, ka pirmie dati, kas iegūti no lidmašīnas melnajām kastēm, iezīmē skaidras paralēles ar Indonēzijas aviokatastrofu.
Nedz FAA, nedz Etiopijas Transporta ministrija sīkāku informāciju par līdzībām abos incidentos nesniedza.
Etiopijas un Indonēzijas traģēdijas vienojošos elementus apkopojusi ASV raidorganizācija CNN.
Kas notika Etiopijā un Indonēzijā?
Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" reisa "302" lidmašīna nogāzās 10.marta rītā pēc izlidošanas no Adisabebas, lai dotos ceļā uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Gāja bojā visi 157 lidmašīnā esošie cilvēki.
Lidmašīnā bija pasažieri no vairākām pasaules valstīm, un daļa no viņiem bija ANO darbinieki.
Savukārt Indonēzijas lidsabiedrības "Lion Air" reisa "610" lidmašīna pagājušā gada 29.oktobrī iegāzās Javas jūrā. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.
Lidmašīna bija ceļā no Džakartas uz Pangkalpinangu Bangkas salā.
Abas avarējušās bija "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnas
"737 MAX 8" lidmašīnas modeli ASV aviācijas milzis "Boeing" prezentēja pirms apmēram diviem gadiem.
"Boeing" piedāvā pircējiem arī "737 MAX 9" un plāno laist tirgū arī "737 MAX 7" un "737 MAX 10" modeļus.
Šobrīd 54 pasaules aviokompāniju flotēs ir aptuveni 350 "737 MAX 8" modeļa lidmašīnas.
Kā liecina “Boeing” tīmekļa vietnē pieejamā informācija, "737 MAX" lidmašīnas ir visstraujāk pārdotais lidmašīnu modelis "Boeing" vēsturē - vairāk nekā 100 lidsabiedrības no visas pasaules ir pasūtījušas aptuveni 5000 "737 MAX" lidmašīnas.