“Riepas ir jāmaina fiksi! Ja tu tās nemaini - ātrāk(i) debesīs tiksi!” - šādas pamācošas frāzes Latvijā populārie mūziķi no grupas “Musiqq” dziedāja, viesojoties komiķa Jāņa Skuteļa raidījumā “Pusnakts šovs septiņos”. Un tā ir tiesa - kvalitatīvas riepas ir viens no galvenajiem faktoriem, lai braukšana būtu droša un netiktu apdraudēts ne spēkrata šoferis, ne citi satiksmes dalībnieki.
Tomēr jāatzīst, ka Latvijā netrūkst šoferu, kas pret savu spēkratu tehnisko stāvokli izturas vieglprātīgi un nekautrējas pa ielām pārvietoties ar nodilušām un savu laiku nokalpojušām riepām.
CSDD sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba norāda: “Pilnībā saplēstas riepas un līdz kordiem nodiluši protektori - tā ir realitāte, ar kuru ikdienā nākas saskarties inspektoriem tehniskajā apskatē un reidos uz ceļa. Braukšana ar neatbilstošam riepām diemžēl ir arī daudzu avāriju iemesls, tāpēc šādu spēkratu dalība ceļu satiksmē ir īpaši bīstama!”
Kā apliecinājumu teiktajam CSDD pārstāvis piedāvā ieskatu “spilgtākajos” piemēros no tehniskajām apskatēm un reidiem.
Tehniskā apskate mēdz sagādāt galvassāpes ne vien tiem šoferiem, kas taupa naudu uz riepām, bet arī tiem, kuru īpašumā ir smalkākas automašīnas. Tā, piemēram, 2016. gadā kāds Bugatti Veyron īpašnieks nevarēja iziet tehnisko apskati, jo šim modelim ziemas riepas nav paredzētas. Līdz ar to no 1.decembra līdz 1.martam ar šādu auto Latvijas satiksmē piedalīties nedrīkst.