"Tas ir absurdi," sacīja Sabiedroto pilotu asociācijas pārstāvis Jeniss Teidžers. "Ja lidmašīnā uzstādāt aprīkojumu, par ko mēs nezinām, bet ar ko mums nāksies cīnīties, ja tas nenostrādās, tad mums nepieciešama praktiska pieredze."
Asociācija pārstāv 15 000 "American Airlines" pilotus.
Virtuālais kurss esot sastāvējis no četrām sadaļām, tai skaitā vispārīgu aprakstu par to, kā "MAX 8" atšķiras no iepriekšējiem "Boeing 737" variantiem. Taču MCAS vispār neesot bijusi pieminēta, norāda Teidžers. Kursa izpildīšana prasīja 56 minūtes.
"Boeing" šāda veida kursus izstrādā ar katru aviosabiedrību atsevišķi, tāpēc to ilgums var atšķirties.
Aviācijas drošības konsultants Nīls Hensfords nosodījis "Boeing" un Federālās aviācijas administrācijas (FAA) piekopto praksi izmantot tamlīdzīgus vienkāršotus mācību kursus. Neraugoties uz to, ka "MAX 8" ir līdzīgs iepriekšējiem "Boeing 737" modeļiem, būtu nepieciešamas nosēšanās mācības, vismaz 20 stundas lidojumu simulatorā un testa lidojumi, uzskata Hensfords.
Aviācijas drošības eksperts Džons Kokss pieļauj, ka "Boeing" neparedzēja problēmas, ko varētu sagādāt MCAS, tāpēc uzskatīja par samērā nenozīmīgu jauninājumu. Taču divas "Boeing 737 MAX 8" avārijas piecu mēnešu laikā ir mazinājušas pilotu uzticēšanos "Boeing" un FAA.
Foto: "Ethiopian Airlines" katastrofa